انتقاد نماینده ساری برای عدم حضور به موقع وزرا در صحن پارلمان

محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 مرداد 96)  با استناد به ماده 24 آئین‌نامه داخلی پارلمان طی تذکری، گفت: برخی وزرای پیشنهادی به مجلس باید این چند روز را تحمل کنند و در موعد بررسی صلاحیت‌ها در مجلس حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی از وزرای پیشنهادی هر وقت که دل‌شان می‌خواهد در مجلس حضور می‌یابند، به طور مثال وزیری 10 صبح می‌آید یا وزیری 10 دقیقه در مجلس حضور دارد و مجلس را ترک می‌کند.

نماینده مردم ساری در مجلس ادامه داد: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور و یا معاون اول وی باید در صحن مجلس حضور داشته باشد و وزرای پیشنهادی نیز باید این رویه را در نظر بگیرند تا اگر نماینده‌ای از آنها سوال داشت به آن پاسخ دهند.

دامادی افزود: برخی از وزرا فکر می‌کنند چند روز مانده به اخذ رای اعتماد از مجلس، رای نمایندگان را گرفته‌اند و به دنبال رای بیش از 200 تا هستند که این‌گونه نیست. این چه لابی‌گری است که در صحن مجلس آغاز شده است،

علی لاریجانی رئیس مجلس که ریاست جلسه نوبت عصر را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تذکری که داده شده به جا هست و وزرای پیشنهادی باید در صحن مجلس حضور داشته باشند تا اگر نماینده‌ای سوال داشته باشد به آن جواب دهند.