"ربیعی" باید درباره انتخاب هیئت مدیره شستا پاسخگو باشد

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس طی سخنانی اظهار داشت: انتخاب وزرا باید طبق شاخص‌های مجلس و دولت صورت گرفته و سعی شود افرادی عملگرا کارآمد برنامه‌محور خلاق و مبتکر و با مدیریت جهادی و اثرگذار انتخاب شوند.

وی افزود: انتظار ما از وزرا و دولت محترم انتخاب مدیرانی است که تفکر جهادی داشته و دائم در حال خدمت به مردم باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه موضوع اشتغال و معیشت معضل اول کشور است خاطرنشان کرد:‌ اشتغال زمانی ایجاد می‌شود که مبارزه با مفاسد و قاچاق کالا به صورت صحیح انجام شود ودستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه به طور جدی با آن برخورد کنند.

وی تصریح کرد: سوال من از وزیر پیشنهادی این است که شما برای اقشار آسیب پذیر و بازنشستگان شرایط بدی دارند چه برنامه‌ای دارید آیا بازنشستگان متناسب با تورم حقوق می‌گیرند.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه کارگری عنوان کرد: خیل عظیمی از جمعیت کشور ما کارگر هستند که باید شرایط معیشت‌شان تامین شود.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: یکی از موانع رونق اقتصادی وجود قوانین بازدارنده است که باید برای بهبود بسترهای حقوقی و اصلاح قانون کار فعالیت جدی انجام شود. سوال ما از وزیر پیشنهاد این است که چرا لایحه اصلاح قانون کار را به مجلس فرستادید و پیش از آنکه در دستور کار قرار گیرد آن را از مجلس پس گرفتید.

خجسته با بیان اینکه در آینده یکی از 8 ابرچالش کشور معضلات صندوق بازنشستگی است، گفت: آقای ربیعی باید توضیح دهند که چه اقداماتی را برای ساماندهی این صندوق‌ها پیش‌بینی کرده است و همچنین برای ایجاد شغل و کاهش حوادث شغلی و همچنین نظام جامع تامین اجتماعی چه برنامه‌ای دارند.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: آقای ربیعی توضیح دهند در حوزه کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معتادان متجاهر چه اقداماتی کرده و چه برنامه‌هایی برای آینده دارند.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: با گذشته 4 دهه از انقلاب همچنان شاهد مناطقی هستیم که از حداقل امکانات برخوردار نبوده و در محرومیت به سر می‌برند.

خجسته گفت: در رابطه با شستا و 9 هلدینگ بزرگ اقتصادی و نحوه انتخاب اعضای هیئت مدیره آنها وزیر پیشنهادی باید پاسخگو باشد.

وی ضمن تشکر از وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول سلامت اظهار داشت: آقای ربیعی برای استمرار طرح تحول سلامت و حفاظت از اموال تامین اجتماعی چه برنامه‌ای دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروز در کشور 6 تا 7 میلیون جوان بیکار داریم چه اقدامی برای تعیین تکلیف حضور میلیونی اتباع خارجی غیرقانونی در کارخانه‌ها صورت گرفته است.