ربیعی تمایل به کار اقتصادی ندارد/ به شستا رسیدگی شود

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مسئولیت‌های وزارت رفاه شامل بهبود زندگی بازنشستگان، پرداخت حقوق کارمندان و کارگران و درمان 50 درصد از مردم کشور می‌باشد که این، نشان از مهم بودن وزارتخانه رفاه دارد.

وی افزود: شستا، نهاد اقتصادی وزارت رفاه است که 5 تا 10 درصد وظایف این وزارتخانه را شامل می‌شود؛ آقای ربیعی خواستار رسیدگی به این نهاد به دلیل عدم تمایل به کار اقتصادی است.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: به نظر ما، آقای ربیعی کارنامه بسیار عالی‌ای دارد به این دلیل که از سال 93 این وزارتخانه تفاوت‌های فاحشی به خود دیده است که می‌توان به این موضوعات اشاره کرد، جمعیت فعال کشور از 23 میلیون و 800 هزار نفر در سال 93 به 25 میلیون و 800 هزار نفر در سال 95 افزایش یافته است، همچنین نرخ مشارکت در این دو سال از 37 درصد به 39 درصد رسیده است و نرخ مشارکت نزولی زنان نیز متوقف شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: طرح‌های توسعه مشاغل خانگی، کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، صنایع مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی و توسعه اشتغال روستایی از جمله طرح‌های این وزارتخانه بوده است.

وی ادامه داد: این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید با تشکیل پایگاه رفاه ایرانیان که زیرساخت ضروری برای تجمیع اطلاعات می‌باشد، در صرفه جویی سه هزار میلیاردی طرح هدفمندی یارانه ها موثر بوده است. همچنین افزایش یارانه بیماران خاص و بیمه کارگران ساختمانی و اجرای طرح بیمه همگانی و گسترش خدمات سلامت با محوریت پرداخت کمتر از جیب مردم قابل تقدیر است.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: در زمینه آمار و اطلاعات، طی سال‌های 91 تا 95 حکایت از رشد 52 درصدی بیمه‌های خدمات اجتماعی و رشد 83 درصدی میزان خدمات ارائه شده در پایگاه‌های ارائه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین دارد. همچنین یکی از مسئولیت‌های مهم این وزارتخانه همکاری موثر با نهادهای مدنی و تشکل‌های کارگری می‌باشد که به خوبی در این دوره انجام شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به کلیات برنامه وزیر پیشنهادی گفت: سه نکته مهم از جمله جامع‌نگری در برنامه و رویکرد اجتماعی با هدف قراردادن گروه های محروم که باعث توسعه اجتماعی می‌شود و همچنین تأکید بر سرمایه اجتماعی کارگری از جمله مهمترین برنامه های ایشان برای 4 سال آینده می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزیری که بخواهد در این وزارتخانه حضور پیدا کند حداقل 4 سال طول می‌کشد تا با جزئیات آن آشنا شود. پس کسانی که اشاره و تأکید به تغییر وزیر دارند باید به این موضوع توجه کنند که نقص‌ها و ضعف‌های کوچک را نادیده بگیرند. همچنین از آقای ربیعی خواستاریم که نظام جامع تأمین اجتماعی که مورد مطالبه رهبری است، را در 4 سال آینده جامع عمل بپوشانند.