به جای یقه‌گیری باید جلوی آمریکایی ها متحد شد

رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با اجماع سازی، فشار بین‌المللی را علیه ایران شکل دهند و ایران مجبور به عقب گرد از منطقه شود. 

سراج گفت:‌ استکبار تلاش می‌کند که از فضای اجتماعی ایران بهره لازم را ببرد و این در حالی است که کشور همچنان در تب‌وتاب رقابت انتخاباتی و قطب‌بندی‌های سیاسی قرار دارد. آنها می‌خواهند با  امنیت زدایی از ایران مسئله تغییر ساختار را در دستور کار قرار دهند.

کارشناس مسائل راهبردی تأکید کرد: ما شاهد هم‌افزایی اقدامات استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران در سه حوزه بین المللی، منطقه‌ای و صحنه داخلی هستیم که هدف آنها اجماع و انزوای بین المللی، تلاش برای عقب‌گرد ایران از منطقه، گسست سیاسی و اجتماعی در داخل ایران، دوگانگی در حاکمیت و شکاف ملی برای تغییر در ساختار است.

وی بیان کرد:  باید به دور از مسائل جناحی و سیاسی به  طراحی جدید آمریکایی‌ها از منظر منافع و امنیت ملی نگاه کنیم. به جای یقه‌گیری، شماتت و مقصریابی، باید همه آحاد مردم و نخبگان در مقابل اقدامات آمریکا به اجماع واحد تبدیل شوند.

سراج با بیان اینکه برجام به صورت آشکار نقض شده، افزود:  آمریکایی‌ها به تعهداتشان پایبند نماندند و به دنبال این  هستند که مزیت‌های راهبردی ایران را به میز مذاکرات منتقل کنند و با وارد کردن مسئله موشک‌های ایران، عمق استراتژیک ایران در منطقه و اتهام حمایت از تروریست و نقض حقوق بشر از ایران امنیت زدایی کنند.

کارشناس مسائل راهبردی تأکید کرد: باید محیط داخلی ایران را به یک جبهه متحد علیه آمریکایی‌ها تبدیل کرده و استراتژی امام(ره) را در چنین شرایطی پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌های استکبار علیه بخش امنیت کشور است، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند کشور را بی‌دفاع و به نوعی امنیت زدایی کند. آنها با خاکی کردن دست ایران از مزیت‌های دفاعی در حوزه راهبردی می‌خواهند کشورمان را وادار به عقب‌نشینی از منطقه کرده و تغییر ساختار را در آن رقم بزنند.

سراج ادامه داد: استکبار با اعمال فشار بر ایران می‌خواهد بخش‌های دفاعی را به عنوان مشکل اساسی بر سر راه عدم رفع تحریم‌ها معرفی کند.

کارشناس مسائل راهبردی تأکید کرد:‌ پرکردن جدول آمریکایی‌ها در حوزه امنیت زدایی، آتشی است که دود آن به چشم همه جریانات سیاسی و مردم خواهد رفت.