مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و سرپرست مؤسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران در مراسمی كه روز شنبه به مناسبت گرامیداشت روز بسیج در روزنامه ایران برگزار شد، گفت : عضویت در پایگاه مقاومت به تنهایی ملاك بسیجی بودن نیست، چرا كه اگر عضو بسیج باشی، اما در برابر ظلمی كه به همنوعت میشود، ایستادگی نكنی، بسیجی نیستی.

وی با این حال عضویت در بسیج را افتخار بزرگی دانست و تصریح کرد: بسیجی دلش از هر نوع کینه، بدخواهی، بد دلی و بد اندیشی پاک بوده وخیرخواه دیگران است. در حقیقت بسیجی واقعی نه تنها بد دیگران را نمی‌خواهد که برای نجات دیگران حاضر است از جان خود هم بگذرد.

جوانفکر تأکید کرد: بسیجی واقعی به هیچ قیمت حاضر نیست آبروی برادر مؤمن خود را به خطر بیاندازد، بلکه در هر موقعیتی از آبرو و حیثیت او دفاع هم می‌کند.

به گفته مدیرعامل ایرنا، بسیجی عاشق مردم است و با همه وجود آنها را دوست دارد و فداکاری می‌کند و به عبارتی، غم آنها را غم خود می‌داند، بنابراین هر کسی که با صحنه ‌ای مواجه شده و در قبال همنوع خود احساس مسئولیت کند، ‌ بسیجی است.

براساس این گزارش، همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام عباس امیری، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ضمن تبریک روز بسیج به همه دلاور مردان و زنان غیور بسیجی، گفت: آنچه همواره بسیجی را در همه عرصه‌ها و حتی جنگ پیروز کرده، بصیرت بسیجیان است واگر کسی بصیرت نداشته باشد، دچار لغزش و اشتباه می‌شود. همانند فتنه ۸۸، بطوری که برخی خود را جزو یاران امام می‌دانستند اما در چنین شرایطی که باید موضع‌گیری می‌کردند، به صحنه نیامدند و حتی در برابر رهبری هم ایستادند. وی افزود: ‌دولتمردان و بسیجیان باید همیشه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند؛ چرا که با پیروی و اطاعت از مقام عظمای ولایت، می‌توان دنیا را فتح کرد و بر دشمنان پیروز شد.

در این مراسم تنی چند از بسیجیان و فرمانده پایگاه بسیج مؤسسه فرهنگی- مطبوعاتی ایران به مناسبت روز بسیج مورد تقدیر قرار گرفتند وبه بسیجیان وایثارگران نمونه این مؤسسه لوح تقدیر وجوایزی اهدا شد.