نعمتی: احتمالا یکی دو نفر از وزرا رای اعتماد نمی گیرند
 بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس پیش ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفت که هرچه مختصرتر و با برنامه دقیقی کار رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی را انجام دهد، فکر می کنیم که فردا کار رای اعتماد پایان یابد و نهایتا یک یا دو نفر از وزرا بررسی صلاحیت شان باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور فردا برای حمایت از وزرای پیشنهادی خود به مجلس می آید و صحبت هایی خواهد داشت، تصریح کرد: پس از سخنرانی رئیس جمهور کار رای گیری را داریم که احتمالا تا فردا ظهر پایان می یابد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: برای سهولت کار رای گیری هیئت رئیسه در دو بال شرقی و غربی مجلس صندوق هایی را تعبیه کرده است و همچنین در پشت سر هیئت رئیسه محوطه ای وجود دارد که ما در آنجا شش میز قرار داده ایم که برای هر سه وزیر یک میز تعبیه شده است و از هر فراکسیون هم یک نفر به عنوان ناظر برای نظارت دقیق کار در آنجا حضور دارند.

نعمتی بیان داشت: تمام تلاش ما این است که تا فردا ظهر کار را به نتیجه برسانیم تا دولت جدید هم بتواند از فردا بعدازظهر کارش را در هیئت دولت آغاز کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار شمارش آراء تا چه زمانی طول می کشد؟ تصریح کرد: از دوره های قبل ما این کار را فقط از یک لاین انجام می دادیم اما این بار برای تسریع کار دو لاین را باز کردیم و فکر می کنیم که نهایتا شمارش آراء 45 دقیقه طول بکشد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما چند درصد از این وزرای پیشنهادی رای اعتماد می گیرند و چند درصد رای نمی آورند؟ اظهار داشت: سوال سختی است چرا که نمایندگان رای خود را به صورت مخفی و کتبی می دهند و قابل پیش بینی نیست.

وی افزود: اما تجربه نشان می دهد ممکن است برخی از وزرا حد نصاب آرا را کسب نکنند اما اینکه چه کسی آن حد نصاب را نداشته باشد قابل پیش بینی نیست اما طبق روال معمولا یک یا دو نفر نمی توانند این حد نصاب را به دست بیاورند.

نعمتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر وزیری حد نصاب آراء را نیاورد رئیس جمهور تا چه زمانی می تواند وزیر آن حوزه را معرفی کند؟ گفت: براساس قانون و آئین نامه داخلی مجلس رئیس جمهور برای معرفی نفر بعدی سه ماه فرصت دارد و تا آن زمان آن وزارتخانه با سرپرست اداره می شود اما فکر می کنم با توجه به آنکه بحث وزارت علوم هم خیلی پیچیده شد، رئیس جمهور کار را زودتر از سه ماه به نتیجه برساند.

وی همچنین برنامه امروز مجلس را دو شیفته و تا ساعت 19:30 اعلام کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور قطعا دوست دارد که نفرات پیشنهادی همان بار اول رای اعتماد کسب کنند، تصریح کرد: با این وجود مجلس و نمایندگان نظرات خود را دارند و استنباط ما این است که تا آنان به حجت عقلی و شرعی نرسند، رای دادن کار سختی است.

نعمتی در پایان با بیان اینکه احتمالا کار جلسه علنی فردا به صورت یک شیفته و تا ظهر تمام می شود، خاطرنشان کرد: ما از برادران صدا و سیما درخواست پخش زنده جلسات علنی رای اعتماد وزرا را داشتیم چرا که معتقدیم که هر اندازه مردم در جریان امور قرار گیرند به نفع نظام و امور کشور خواهد بود و البته پخش زنده مراسم بازتاب خوبی داشت.

 بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس پیش ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفت که هرچه مختصرتر و با برنامه دقیقی کار رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی را انجام دهد، فکر می‌کنیم که فردا کار رای اعتماد پایان یابد و نهایتا یک یا دو نفر از وزرا بررسی صلاحیت شان باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور فردا برای حمایت از وزرای پیشنهادی خود به مجلس می‌آید و صحبت هایی خواهد داشت، تصریح کرد: پس از سخنرانی رئیس جمهور کار رای گیری را داریم که احتمالا تا فردا ظهر پایان می‌یابد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: برای سهولت کار رای گیری هیئت رئیسه در دو بال شرقی و غربی مجلس صندوق هایی را تعبیه کرده است و همچنین در پشت سر هیئت رئیسه محوطه‌ای وجود دارد که ما در آنجا شش میز قرار داده ایم که برای هر سه وزیر یک میز تعبیه شده است و از هر فراکسیون هم یک نفر به عنوان ناظر برای نظارت دقیق کار در آنجا حضور دارند.

نعمتی بیان داشت: تمام تلاش ما این است که تا فردا ظهر کار را به نتیجه برسانیم تا دولت جدید هم بتواند از فردا بعدازظهر کارش را در هیئت دولت آغاز کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار شمارش آراء تا چه زمانی طول می‌کشد؟ تصریح کرد: از دوره‌های قبل ما این کار را فقط از یک لاین انجام می‌دادیم، اما این بار برای تسریع کار دو لاین را باز کردیم و فکر می‌کنیم که نهایتا شمارش آراء ۴۵ دقیقه طول بکشد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما چند درصد از این وزرای پیشنهادی رای اعتماد می‌گیرند و چند درصد رای نمی‌آورند؟ اظهار داشت: سوال سختی است چرا که نمایندگان رای خود را به صورت مخفی و کتبی می‌دهند و قابل پیش بینی نیست.

وی افزود:، اما تجربه نشان می‌دهد ممکن است برخی از وزرا حد نصاب آرا را کسب نکنند، اما اینکه چه کسی آن حد نصاب را نداشته باشد قابل پیش بینی نیست، اما طبق روال معمولا یک یا دو نفر نمی‌توانند این حد نصاب را به دست بیاورند.

نعمتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر وزیری حد نصاب آراء را نیاورد رئیس جمهور تا چه زمانی می‌تواند وزیر آن حوزه را معرفی کند؟ گفت: براساس قانون و آئین نامه داخلی مجلس رئیس جمهور برای معرفی نفر بعدی سه ماه فرصت دارد و تا آن زمان آن وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود، اما فکر می‌کنم با توجه به آنکه بحث وزارت علوم هم خیلی پیچیده شد، رئیس جمهور کار را زودتر از سه ماه به نتیجه برساند.

وی همچنین برنامه امروز مجلس را دو شیفته و تا ساعت ۱۹: ۳۰ اعلام کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور قطعا دوست دارد که نفرات پیشنهادی همان بار اول رای اعتماد کسب کنند، تصریح کرد: با این وجود مجلس و نمایندگان نظرات خود را دارند و استنباط ما این است که تا آنان به حجت عقلی و شرعی نرسند، رای دادن کار سختی است.

نعمتی در پایان با بیان اینکه احتمالا کار جلسه علنی فردا به صورت یک شیفته و تا ظهر تمام می‌شود، خاطرنشان کرد: ما از برادران صدا و سیما درخواست پخش زنده جلسات علنی رای اعتماد وزرا را داشتیم چرا که معتقدیم که هر اندازه مردم در جریان امور قرار گیرند به نفع نظام و امور کشور خواهد بود و البته پخش زنده مراسم بازتاب خوبی داشت.