موافقت ادیانی با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاداسلامی

 سید علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس در جلسه علنی امروز خانه ملت و در موافقت با وزارت سید عباس صالحی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فردی باید در وزارت ارشاد بگنجد که نخِ تسبیح عرصه فرهنگ باشد و آقای صالحی چنین ظرفیتی دارد.

وی افزود: زاویه فکری و مبانی فکری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مبتنی بر آموزه‌های اسلامی باشد نه سکولاریست، ارتجاع و وادادگی.

ادیانی در این رابطه تصریح کرد: ۱۰ سال سابقه تحصیل در دروس خارج فقه و اصول به همراه تحصیلات دانشگاهی تا دکتری کلام اسلامی در گرایش فلسفه دین از نقاط قوت صالحی است؛ کسی که مبانی دینی را نداند، نمی‌تواند درمانگر خوبی برای عرصه فرهنگ باشد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: سوابق آقای صالحی در اکثر نهادهای تصمیم‌گیر در عرصه فرهنگ از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از دیگر ویژگی‌های مثبت اوست؛ اکثر وزرای ارشاد قبل از ایشان سابقه متجانس با حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشته‌اند.

ادیانی در پایان تأکید کرد: وزیر پیشنهادی در حوزه مدیریتی نیز به برون‌سپاری معتقد است و این مسئله منطبق بر اسناد بالادستی است.