اصلاح طلب بودن کابینه دوازدهم به ۵۰ درصد هم نمی‌رسد

 عبدالرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران با اشاره به موضوع تناقضی که از سوی برخی موافقین و مخالفین در مخالفت یا موافقت با وزرای پیشنهادی صورت نی گیرد، اظهار داشت: بنده معتقدم باید صحبت‌ها براساس برنامه وزرا باشد، حتی نباید اظهارات به گذشته برگردد چرا که ممکن است وزیر جدید سابقه گذشته را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه باید موافقت‌ها و مخالفت‌ها براساس برنامه‌های وزرا باشد تا جذابیت داشته باشد، افزود: متاسفانه در عمل این گونه نیست. نمی‌خواهم بگویم چه اندازه لابی‌ها در این موضوع تاثیر دارد چرا که اساسا بحث اجرایی در کشور براساس برنامه پیش نرفته است. نه این که برنامه نداشته باشیم، اما اگر گزارش عملکرد دولت‌های گذشته در رابطه با برنامه‌ها را ببینیم مشاهده می‌کنیم که عمل و اجرا نسبت به برنامه‌های توسعه‌ای انحراف زیادی داشته است.

نماینده مردم تهران یکی از علت‌های انحراف اجرا از برنامه‌های توسعه‌ای را به دلیل عدم وجود آمایش سرزمینی توصیف کرد و ادامه داد: عدم اجرایی بودت برنامه‌ها یکی از علل انحراف وضعیت اجرا از برنامه‌های توسعه‌ای است. معتقدم طی ۵ سال آینده بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد برنامه ششم که بنده به برخی از موارد آن رای دادم اجرایی نمی‌شود.

هاشم زایی با تاکید براینکه متاسفانه کشور را برنامه محور اداره نکرده ایم بیان داشت: بنابراین مخالفت‌ها و موافقت‌ها براساس برنامه‌ها نیست.

عضو فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که مشاهده می‌شود نمایندگانی که به عنوان مخالف ثبت نام کرده اند در پشت تریبون بیشتر به عنوان موافق صحبت می‌کنند یادآور شد: این موضوع چندان اتفاق نیفتاده ممکن است در مخالفت افراد محاسن وزارت خانه‌ای را هم مخالفان مطرح کرده باشند، اما در نهایت مخالفت هایی نیز اعلام شده است.

وی در پایان با بیان اینکه بعضی از مخالفت‌ها و موافقت‌ها علمی و فنی نیست خاطر نشان کرد: اصلاح طلب بودن کابینه دوازدهم به ۵۰ درصد هم نمی‌رسد بنابراین انتظارات اصلاح طلبان از کابینه آنطور که باید براورده نشد.