سیاسی بازی در رای به کابینه ممنوع!

گروه سیاسی- آنچه در این میان مهم است اینکه بررسی وزرا و رای اعتماد یا عدم اعتماد به آنها در سرنوشت 4 سال کشور و حل شدن و یا نشدن مشکلات و معضلات نقش دارد.

به گزارش افکارنیوز، رای هر نماینده مانند حکمی می ماند که تعیین می کند کدام وزیر پیشنهادی سکاندار 4 سال یک وزارت خانه باشد .

این در حالی است که رفع مشکلات کشور به خصوص در زمینه مسائل معیشتی جزو اولویت های کشور است و مهمترین موضوعی است که نمایندگان باید در نظر داشته باشند که فارغ از جناح بندی سیاسی ، وزرا چه نسبتی با اقتصاد مقاومتی دارند.

مجلس باید بسنجد که وزرای معرفی شده تا چه اندازه می توانند بیکاری و رکود را ریشه کن و زمینه تهسهیل ازدواج جوانان و اشتغال را فراهم کنند.

خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای چشم انداز 20 ساله است که زمان زیادی برای رسیدن به اهداف آن باقی نمانده و باید هر چه سریع تر عزم ها جزم شود و به پیشرفت مد نظر دست پیدا کنیم.

 نکته دیگر در بررسی و رای اعتماد به کابینه این است که نمایندگان  وظیفه خود را فراموش نکنند، متاسفانه پس از انتخابات و بعد از اخبار گمانه زنی ها درباره وزرا فشار اصلاح طلبان روز به روز بیشتر شد تا روحانی را تحت تاثیر قرار دهند و سهم بیشتری از دولت بگیرند، این سیاسی بازی با وظایف نمایندگی همخوان نیست و نمایندگان باید به دور از هر نوع سلیقه سیاسی به فکر آبادانی کشور باشند.

موضوع مهم دیگری که توسط نمایندگان محترم باید در نظر گرفته شود موضوعات فرهنگی است،

تعلیم و تعلم، ‌تربیت، آموزش و پرورش و حوزه آموزش عالی و فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است. نمایندگان محترم از این موضوعات غافل نشوند زیرا تربیت فرزندان ایران اسلامی با همین رای به وزرا رقم می خورد و این رای بی تاثیر نیست.

وزیری شایسته نظام و مردم است که متعهد،متخصص،انقلابی،کاردان و با تجربه باشد و شب و روز خود را وقف خدمت به مردم کند، اگر وزیری به دنبال لابی بازی باشد مطمئنا وزارت خانه تحت امر وی سرنوشت خوبی پیدا نمی کند.

نمایندگان باید در این مقطع حساس از تاریخ انقلاب به دور از هر گونه سیاسی بازی و سیاسی کاری به وظیفه خود در کسوت نمایندگان ملت عمل کنند.

مصطفی حسینی