طرح 2 فوریتی برای تشکیل کمیسیون اشتغال در مجلس

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز  با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال در کشور و ضرورت رفع بیکاری گفت: اینجانب پیشنهاد کردم تا برای پیگیری موضوع اشتغال در مجلس و دولت، کمیسیون مستقل و یا ویژه در مجلس ارائه  شود، تا بطور جد به این موضوع پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه طرح 2 فوریتی خواهیم داد، تصریح کرد: این طرح بزودی نوشته خواهد شد و تحویل هیئت رئیسه مجلس می شود.

چهره شاخص مجلس گفت: حال که مجلس به اعضای کابینه رای اعتماد داد و دولت دوازدهم تشکیل شد انتظار این است که هم رئیس جمهور و هم وزرا به وعده های داده شده خود عمل کنند.

حاجی دلیگانی افزود: وعده های رئیس جمهور چه در ایام انتخابات، چه در صحن مجلس در هنگام گرفتن رای اعتماد برای وزرا، مطرح شد و همچنین وعده هایی که وزرا برای گرفتن رای اعتماد از مجلس مطرح کردند، باید عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در راس وعده های داده شده ایجاد اشتغال و شغل برای جوانان قرار دارد، افزود: در اشتغال هم تولید، هم خدمات، هم تولید ثروت و هم رفاه وجود دارد و باعث جلوگیری از آسیب های احتماعی می شود.

حاجی دلیگانی گفت: باید تلاش شود تا در مجلس به موضوع اشتغال و ایجاد شغل اهمیت داده شود و جایگاه آن ارتقا یابد همچنین دولت هم همه نیروها و منابع خود را بسیج کند تا به اشتغال توجه کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در همین راستا اینجانب به دکتر علی لاریجانی پیشنهاد کردم تا در کنار کمیسیونهای تخصصی موجود در مجلس، کمیسیون اشتغال تشکیل شود. یا اینکه همانند کمیسیون ویژه، کمیسیون ویژه اشتغال در مجلس شکیل شود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: همچنین پیشنهاد کردم  که اگر امکان تشکیل این 2 کمیسیون نبود، موضوع اشتغال و پیگیری آن به یکی از کمیسیونهای فعلی مجلس که کار کمتری دارد، محول شود.

وی اضافه کرد: اینجانب برای تشکیل این کمیسیون با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس و همچنین با رئیس کمیسیون آئین داخلی مجلس صحبت کردم و قرار شد تا در روزهای آینده طرح 2 فوریتی برای اشتغال تهیه و به مجلس ارائه شود.