وزرای روحانی همه از طیف اصلاح‌طلب هستند

 علی گل‌مرادی نماینده مردم ماهشهر در مجلس با اشاره به روند بررسی صلاحیت کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: نماینده‌ها در تصمیم گیری آزاد هستند، اما در تصمیم سازی‌ها معمولا طیف ها، گرایش‌ها و گروه‌ها موثر هستند.

وی با بیان اینکه نظرات بیرونی بعضا بر روی تصمیمات نماینده‌ها تاثیر می‌گذارد افزود: این که نماینده‌ای از کاندیدای مورد نظر در حوزه انتخابیه اش سفارشاتی دریافت کند در این تصمیم گیری بی تاثیر نیست.

گل مرادی تصریح کرد: مهم این است که نمایندگان مجلس با پرهیز از گرایش‌های شخصی و سلیقه‌ای انتخاب کنند و مبنای آن‌ها شایستگی افراد باشد امروز وضعیت کشور در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی وضعیت مناسبی نیست این وضعیت بیانگر این است که طی یکی دو دهه گذشته انتخاب‌های مجلس و تاییدیه‌های آن در رابطه با کاندیداهای دولت درست نبوده است چرا که اگر این توانمندی‌ها به خوبی ارزیابی می‌شد و مبنا شایستگی افراد بود وضعیت امروز کشور این گونه نبود.

نماینده مردم ماهشهر یادآور شد: ما کشوری با ظرفیت و استعدادهای فوق العاده هستیم که اگر در بخش‌های مدیریتی ضعف نداشتیم امروز یکی از کشورهای سرآمد در حوزه‌های اقتصاد بودیم.

وی تصریح کرد: اگر همان گونه که در بعد امنیتی به خوبی اقدام و از سرمایه‌های انسانی در این عرصه به خوبی استفاده کرده ایم و با برنامه حرکت کردیم در بخش اقتصاد نیز هدفمند، برنامه محور و با بهره گیری از ظرفیت‌های توانمند کشور این مسیر را طی می‌کردیم میتوانستیم مشکلات عمده این حوزه را حل کنیم.

گل مرادی با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توان به اظهارات موافقان و مخالفان توجه کرد یادآور شد: چرا که می‌بینیم بعضی از دوستان آنچه بیان می‌کنند متفاوت با آن چیزی است که به آن باور دارند.

نماینده مردم ماهشهر درباره تاثیر لابی‌های انجام شده درباره وزرای پیشنهادی خاطر نشان کرد: این یکی از نگرانی هایی بود که همکارانم در تذکرات میان دستور، خارج از دستور و تذکرات آیین نامه‌ای و قانون اساسی متذکر شده اند بله مواردی مشاهده شده است فکر می‌کنم به همان اندازه که این موضوع میتواند به نفع وزرا باشد به همان اندازه و شاید بیشتر به ضرر افراد خواهد بود.

وی تاکید کرد: مجلس آگاه است و وقتی می‌بیند دولتی با این روش از اول کار می‌خواهد ورود کند برایش جذابیتی نداشته و بعضا آثار منفی در پی خواهد داشت.

گل مرادی در پاسخ به سوالی پیرامون چینش کابینه گفت: افرادی که معرفی شده اند همه از طیف اصلاح طلب هستند. توقعات و انتظارات بعضی از ان‌ها فراتر از آن چیزی که موجود است، بود. بسیاری از آن‌ها مدعی هستند که باید کابینه اصلاح طلب‌تر می‌شد، اما رئیس جمهور در نهایت به جمع بندی فعلی رسید.

گلمرادی در پایان با تاکید براینکه همه باید در این شرایط کمک کنند تا دولت به موفقیت برسد چرا که موفقیت دولت موفقیت نظام است. خاطر نشان کرد: باید تا جایی که امکان دارد سهم خواهی‌ها و تعصبات سیاسی را کنار بگذاریم و با پرهیز از این رفتار‌ها با معیار توانمندی و شایستگی انتخاب کنیم چرا که دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و باید برای حل مشکلات جدی و عدیده‌ای که در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی وجود دارد اقدامات اساسی انجام دهیم.