حمایت از محکومین دادگاه ها که علیه امنیت ملی اقدام به جاسوسی کرده اند وهن ریاست جمهوری و مایه شرمساری است

 گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد هفته گذشته سه مصاحبه با سایت افکار نیوز داشت که با تیترهای «پشت پرده منتفی شدن وزارت نهاوندیان و مولاوردی/ همسر یک وزیر پیشنهادی خارجی است»، «سلطانی فر، ابتکار و انصاری دارای گرین کارت آمریکا/ خانواده های این افراد مظنون به داشتن اقامت آمریکا»، «اطلاعات جدیدی از دو تابعیتی ها/ از حضور دسته جمعی خانواده یک وزیر فعلی در خارج تا اقامت عروس وزیر دیگر در آمریکا» در این سایت منتشر شد.

به گزارش افکارنیوز، بعد از انتشار این اخبار، روز پنج شنبه گذشته  دفتر رئیس‌جمهور اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد کرد که اظهارات اخیر آقای کریمی قدوسی در وارد کردن تهمت جاسوسی به برخی اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای و تکرار دروغ در مورد دوتابعیتی بودن برخی مسئولان دولت، از جهات مختلف مایه شرمساری و وهن جایگاه نمایندگی مجلس محترم شورای اسلامی است.

این اطلاعیه در حالی صادر شد که جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد است و اعلام کرده تمام اظهاراتش بر اساس اسناد و مدارکی است که نهادها و سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی در اختیار هیئت قرار دادند.

اظهارات کریمی قدوسی به بازداشت عبدالرسول دری اصفهانی مسئول کمیته مالی برجام، عضو هیئت مدیره بانک سامان، مشاور سیف در بانک مرکزی و حقوق بگیر آمریکا بود، بر می گردد.  وی در مرداد سال گذشته به اتهام جاسوسی دستگیر و روانه زندان شد.

در همان زمان گفته می شد که این متهم دارای چند پاسپورت است و حتی چهار پاسپورت دارد.

بعد از صدور اطلاعیه از سوی دفتر رئیس جمهور، جواد کریمی قدوسی در نامه ای سرگشاده خطاب به روحانی به این اطلاعیه پاسخ داده است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای رئیس جمهور

سلام علیکم

دفتر جنابعالی اطلاعیه صادر کرده اند که در آن این گونه گفته شد:

" اظهارات اخیر آقای کریمی قدوسی در وارد کردن تهمت جاسوسی به بعضی اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای و تکرار دروغ در مورد دو تابعیتی بودن برخی مسئولان دولت از جهات مختلف مایه شرمساری و وهن جایگاه مجلس محترم شورای اسلامی است."

۱ - جناب آقای رئیس جمهور بنده نیستم که اتهام جاسوسی به یکی از اعضاء موثر تیم مذاکره کننده هسته ای زده ام بلکه مدعی العموم است که آقای عبدالرسول دری را به جرم جاسوسی در حین مذاکرات احضار، تفهیم اتهام و با صدور کیفرخواست محاکمه و محکوم نموده است و 3 جاسوس دیگر متصل به تیم مذاکره، سیروس ناصری، محمد علی شعبانی و مشکور فراری اند.

آقای رئیس جمهور حمایت از محکومین دادگاه ها که بر علیه امنیت ملی اقدام به جاسوسی کرده اند وهن ریاست جمهوری و مایه شرمساری است.

۲ - مدعی العموم محترم آقای منتظری دادستان کل کشور در چندین مصاحبه اعلام کرده اند لیست افراد دو تابعیتی را به دولت داده ایم و چندین دوتابعیتی تاکنون در بدنه دولت شناسایی و از کار برکنار شده اند جناب آقای رئیس جمهور جزئیات قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در موضوع تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی را خدمت شما و همه وزارتخانه ها و دستگاه ها و سازمان های اجرایی فرستاده ایم. تاکنون یک لیست ۹۳ نفره از بدنه دولت فعلی از افراد مظنون و قطعی در مورد دو تابعیتی بودن، دارا بودن گرین کارت آمریکا،  همسران و فرزندان بعضی از مسئولین دولت که مقیم و تبعه آمریکا و انگلیس هستند شناسایی شده اند .

 این روزها مردم شنیده اند و دیده اند  که رأی به کابینه دوازدهم است و نمایندگان می‌توانند با اشخاص و برنامه‌های پیشنهادی مخالفت کنند. اسناد و مدارک خود را ارائه دهند.

 باز هم تاکید می کنم جمع قابل توجهی از مسئولین فعلی دولت و مسئولین در جایگاه های مهم از این جهت مورد سوال هستند.

" آقای رئیس جمهور:  مخالفت با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شریف ملت مایه شرمساری است ."

3-  آقای رئیس جمهور  دفتر شما  در اطلاعیه خود اعلام نموده اند: " این مواضع نماینده ملت  مصداق بارز جرم، نشر اکاذیب، انتساب خلاف واقع  و ..  مصداق اقدام علیه مصالح و امنیت ملی قلمداد می‌شود."

ملت عزیز خود قضاوت نمایند  تصویب قانون تحقیق و تفحص و اسم بردن از بعضی نفوذی های دو تابعیتی به قصد جاسوسی  در بدنه ی تیم مذاکره کننده  با اعلام مسئولین قوه قضاییه،  اقدام علیه مصالح و امنیت ملی است  یا  موضع  آقای رئیس جمهور از جمله:

1-  شهرهای موشکی و دفاعی را زیر سوال بردند.

2-  با شعار روی موشک ها "که اسرائیل از بین باید برود" مخالفت کردند.

3-  به سپاه اتهام دولت با تفنگ زدند.

4-  به جهاد، سپاه و بسیج این تهمت را که فرمودند: " اگر تفنگ بدهید، روزنامه بدهید، اطلاعات بدهید، پول بدهید، سلمان و ابوذر هم که باشند فاسد میشوند."

5-  حکم امام در مورد منافقین را زیر سوال بردند. جلاد ها را منافقین "که ۱۷ هزار نفر را شهید کرده اند" شهید و کسانی که حکم امام را اجرا کردند قاتل و جلاد معرفی نمودند.

6-  مکرر نیروهای انقلابی را با زدن اتهامات ظالمانه "تندرو، بی سواد و برو به جهنم"  زیر سوال بردند.

7-  تلاش مکرر ایشان برای دو قطبی کردن مردم در مذاکرات، مناظرات و ... .

8-  اینگونه موارد باعث اقدام علیه مصالح و امنیت و تشویش اذهان عمومی با قصد ایجاد ضرر به منافع و وحدت ملی است.

ظاهراً آقای روحانی بنا دارند در دولت دوازدهم راه دولت یازدهم را ادامه دهند. ولی درخواست ما این است که تغییر رویه دهند. با تمام تلاش برای مبارزه با قاچاق کالا، واردات بی رویه، اصلاح نظام بانکی و سایر موانع تولید وارد میدان شوند.

ما نیز با تمام توان ایشان را حمایت می‌کنیم و در ضمن اجازه بدهند دستگاه عدالت و قضاوت با جاسوسها، حسین فریدون ها و ... برخورد عادلانه داشته باشند.