بزک کردن چهره آمریکا به معنای غفلت از حقایق است

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم عضو شورای مرکزی نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ورود به عرصه سیاست برای دانشجو ضروری است و دانشجویی که فقط سرش در درس و تحصیل باشد دانشجوی تراز انقلاب نیست چرا که نسبت به سرنوشت کشور و مردمش بی‌تفاوت است.

مصباحی مقدم تصریح کرد: ورود دانشجو به عرصه سیاسی سه حوزه دارد یکی به دست آوردن اخبار سیاسی است که البته باید به منبع و منشاء اخبار سیاسی توجه کرد و به منابع نادرست اعتماد نکرد، بسیاری از مشکلات در عرصه سیاست از همین اخبار نادرست بوجود می‌آید.

وی افزود: حوزه و قلمرو دوم تحلیل و سوم موضع‌گیری در مصالح سیاسی و در مقابل رقیب و استفاده از ابزار روز و اتکا به مردم ضروریت‌هایی است که برای فعالیت سیاسی به آن نیازمندیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نوگرایی در حکومت نیازمند ابراز به روز دارد و ابزارهای قدیمی، سنتی و کهنه دیگر مناسب نیست از همین شبکه مجازی و اینترنت درست استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یک جمع سیاسی آنجا ریشه‌دار می‌شود که پایه‌های خودش را در بین مردم ایجاد کند یعنی به مردم اتکا کند. امروز حمایت از گروه‌های ضعیف و محرومان جامعه را باید در دستور کار قرار بدهیم تا بتوانیم پایگاه‌های مردمی ایجاد کنیم.

عضو شورای مرکزی نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما در گذشته و امروز داشته‌ایم روشنفکرانی که بریده از مردم هستند، پایگاه‌های آنان داخلی نیست و خارجی است و حرف‌های بیگانگان را تکرار می‌کنند و تحلیل‌هایی که ارائه می‌کنند اصلا با روحیات، وضعیت جامعه و تمدن ما سازگاری ندارد. اینها اصلا مفید نیستند.

مصباحی مقدم تصریح کرد: روشنفکر آنجایی به درد می‌خورد که زیان مردم و نماد خواسته‌های مردم باشد.

وی افزود: جوان انقلابی ما باید پایگاه‌ مردمی داشته باشد حرف مردم را بشوند، رنج مردم را درک کند و آنها را بیان کند.

مصباحی مقدم اظهار داشت: ما در مسائل سیاسی اصل ضرورت ورود به مسایل سیاسی را برای دانشجویان لازم می‌دانیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه درخصوص سوال یکی از دانشجویان در خصوص اقدامات احمدی نژاد تاکید کرد: در زمان انتخابات مصاحبه‌ای نداشتم که بگویم احمدی‌نژاد تخلفی نداشته است ولیکن من از اینکه درمورد احمدی نژاد مصاحبه کنم خودداری می‌کردم ولیکن دوستان ما در جامعه روحانیت از بنده خواستند موضع‌گیری کنم، آنجا بود که گفتم احمدی‌نژاد خدمات خوبی در 8 سال ریاست جمهوری داشت ولی این اواخر اقداماتی و اظهاراتی داشت که خارج از چارچوب‌ها بود.

وی گفت: بنده تخلفات قانونی آقای احمدی‌نژاد را مبنا قرار دادم قانون یارانه را که تصویب کردیم قانون بسیار خوبی بود که بسیار بد اجرا شد و تمام اهداف‌ها را به هم ریخت. ما در کمیسیون نظارت بر هدفمندی یارانه‌ها موضوع را دو بار بررسی کردیم و در هر بار 12 تخلف را شناسایی کردیم.

مصباحی مقدم تصریح کرد: بعد از شناسایی تخلفات گزارشی تهیه کردیم و به صحن مجلس بردیم، معنی گزارش این بود که اگر مجلس تصویب کند به دیوان عالی کشور ارجاع می‌شود و اگر به موقع عمل می‌کرد احتمالاً نتیجه این بود که عدم کفایت مدیریتی احمدی نژاد را به عنوان رئیس‌جمهور را می‌توانست صادر کند.

وی گفت: احمدی نژاد نباید طلبکار باشد. اخیراً دادستان کل هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد ما پرونده‌هایی درمورد احمدی‌نژاد داریم که رسیدگی خواهیم کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت در بخش دیگری از سخنانش افزود: ما نباید رقیب سیاسی خودمان را در جای دشمن بگذاریم، مشترکات ما خیلی زیاد است، البته در یک دوره هم ما شاهد این بودیم که اینها نسبت به یک گروه دشمن انعطاف نشدند و درنتیجه خود آنها هم متهم شدند و خطوط قرمز را نادیده گرفتند شعارهایی که می‌دادند توسط آن کسانی مطرح شد که با اصل نظام دشمنی داشتند.

وی گفت: ما به آقای کروبی قبل از حصر هم گفتیم برخی از کسانی که در حمایت از شما شعارهایی علیه نظام می‌دهند از طرف دشمنان هستند و شما باید راه خود را جدا کنید ولی متاسفانه وی به خاطر ضعف تحلیل راهش را جدا نکرد.

مصباحی مقدم گفت: از جوانان نخبه و انقلابی انتظار می‌رود که قدرت تحلیل پیدا کنند، گاهی اوقات خبرهایی به ما می‌رسد که با قدرت تحلیلی که داریم متوجه می‌شویم خبر نادرست و کذب است. جوان دانشجوی ما باید ابزار تحلیل سیاسی را داشته باشد.

مصباحی مقدم تصریح کرد: از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تقاضا می‌کنم یک برنامه آموزشی برای تحلیل سیاسی گذاشته شود چون اگر ابزار در اختیار دانشجویان قرار بگیرد منتظر نمی‌ماند که تحلیل نوشته و بر آنها خورانده شود.

وی یادآور شد: نباید خطوط قرمز مصالح ملی را تحلیل‌های خود نادیده بگیریم. باید پایه و مبنای اصلی این تحلیل‌ها حفظ و صیانت از مصالح سیاسی باشد.

مصباحی مقدم اظهار داشت: ما گاهی در فعالیت‌هایمان داشته‌ایم که خطوط قرمز نادیده گرفته شده است. ممکن است آدم در مقابل رقبای خودش کوتاه بیاید ولی درمورد مصالح ملی جای کوتاه آمدن نیست.

وی گفت: یکی از ضرورت‌هایی که باید رعایت شود ضرورت دشمن شناسی است، ما باید بدانیم دشمنان ما چه کسانی هستند و چه اهدافی و افکاری دارند و باید بدانیم چه کسانی دشمن و چه کسانی ابزار دشمن هستند.

مصباحی مقدم تاکید کرد: استکبار دشمن اصلی نظام اسلامی است، ولی برخی از روشنفکران در دانشگاه می‌خواهند طوری وانمود کنند چنین دشمنی وجود ندارد. امروز استکبار نمی‌تواند چیزی به نام جمهوری اسلامی ایران را کنار خودش تحمل کند زیرا ذات آنها با این کار ناسازگار است.

وی گفت: بزک کردن چهره آمریکا به معنای غفلت از حقایق است که گاهی هم خودشان را نشان می‌دهد تا قبل از ترامپ برخی‌ها حساس کردند اوباما با ماست ولی بعد معلوم شد راهی که اوباما پیموده نوعی فریب بود.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: امروز می‌بینید که ایران 40 سال است که گام به گام با قدرت جلو می‌رود و این حسادت ایجاد کرده است، سعودی‌ها هم به همین خاطر خودشان را به آمریکا وابسته‌تر کرده‌اند تا دست برتر داشته باشند.