پیشنهاد رئیسی برای جلوگیری از فساد در جامعه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر سه شنبه در همایش «جوان مومن انقلابی» که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: برخی تصور می کنند انقلابی بودن به معنای نگاه احساسی و دیدن منافع کوتاه مدت  است در صورتی که انقلابی بودن به معنی داشتن عقلانیت در زندگی است.

وی افزود: انسانی که باید در مسیر خداوند حرکت کند، جهاد با دشمن را به عنوان جهاد اصغر و مبارزه با نفس را جهاد اکبر  می داند و کسی جهاد اکبر را انجام می دهد که عقل خود را بر تمام اعمال خود حاکم می کند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: البته جهاد اکبر برای انسان های فرهیخته این است که بر قوای عقلانی خود عشق را حاکم کنند تا تمام لایه های زندگیشان سراسر عشق به خداوند باشد.

رئیسی گفت: این افراد در مقابل دشمن کوچکترین تردیدی به خود راه نمی دهند که شهید حججی یکی از نمونه های  این افراد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به دوران زندگی امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: در دوران امام جواد(ع) تلاش می شد با برگزاری جلسات علمی، شخصیت امام نهم شیعیان را ترور کنند اما به خواست خداوند متعال همه توطئه های آنان خنثی شد.

رئیسی گفت: همه پیشوایان دینی شیعه در اثبات جریان امامت و ولایت ، مبارزه با ظلم و ستم و تربیت شاگردان مستعد کوشش فراوانی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هیچ کدام از ائمه اطهار(ع) با ظلم کنار نیامدند و البته روش ها متفاوت بوده و هر کدام از این بزرگواران بر اساس مقتضیات زمان خود با ظلم مبارزه کرده اند و به هیچ عنوان با مستکبرین سازش نداشته اند.

رئیسی تاکید کرد: جوانانی که می خواهند در عمل صالح، خودسازی و جامعه سازی قرآنی امام جواد(ع) را الگو قرار دهند باید همانگونه که در زیارت نامه ایشان آمده اقامه نماز داشته باشند و با امربه معروف و نهی از منکر و اخلاص کارها را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: باید در مسیر زندگی اعتدال داشت. در جامعه اسلامی محور اعتدال ولی خدا است و هماهنگ بودن با ولی خدا می تواند انسان را تنظیم کند.

رئیسی افزود: علاوه بر خودسازی باید دست دیگران را نیز بگیریم و به مسیر درست هدایت کنیم که به معنای مسئولانه زندگی کردن است و اگر می خواهیم در جامعه فساد ریشه نکند باید نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت داشته باشیم.