پشت پرده رای ندادن مجلس به بیطرف

گروه سیاسی- هدایت اله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به حبیب اله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو گفت: نمایندگان برنامه ها و عملکرد گذشته وی که وزیر بود، را بررسی کردند که به این نتیجه رسیدند که این عملکرد خوب نبود و به منافع ملی و مردم را صدمه زد.

وی با بیان اینکه مدیریت آقای بیطرف در وزارت نیرو باعث صدمات جبران ناپذیر به دریاچه ارومیه شد، افزود: همچنین وقتی سد کارون سه آبگیری شد، 120 روستا زیر آب رفت. سد گتوند نیز از شاهکارهای آقای بیطرف است و بخشی هم در زمان زنگنه که در این وزارتخانه بود، انجام شد.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: برداشت ما نمایندگان این بود که مدیریت آقای بیطرف در وزارت نیرو در حال ایجاد مشکلات و اختلاف بین استانها بر سر انتقال آب بود.

خادمی گفت: ما در گذشته شاهد انتقال ناصحیح آب بین حوزه ای بودیم که مشکلات اساسی ایجاد کرد. 

وی افزود: ما نمی گوییم آب نباید منتقل شود بلکه تاکید داریم که آب مال همه ایرانیان است و باید آب شرب منتقل شود و همه از آن استفاده کنند. 

نماینده ایذه و باغملک در مجلس تصریح کرد: ما نمایندگان وقتی با بیطرف در مجلس صحبت کردیم، دیدیم همچنان مثل گذشته فکر می کند. به همین دلیل نمایندگان مجلس تلاش کردند که وی رای نیاورد.

خادمی در خصوص الویت های کاری دولت گفت:  اشتغال یکی از مهمترین اولویت های کاری دولت است. برای ایجاد اشتغال باید در سیستم اقتصادی سالم سازی صورت گیرد.اگر در سیستم اقتصادی سالم سازی و شفاف سازی صورت نگیرد، هیچ وقت توسعه اتفاق نمی افتد.

وی افزود: باید کارخانه ها راه بیافتد اشتغال  و تولید ایجاد شود و منابع داخلی برای سرمایه گذاری جذب شود.