به گزارش فارس، صبح امروز هزاران نفر از اقشاز نمونه بسیج با ولی و مقتدای خود تجدید پیمان کردند. حضور اقشار و گروههای مختلف بسیجیان از سراسر کشور با هر قوم و نژاد و لهجهای جذابیت خاصی به مراسم بخشیده بود. به ویژه که هر گروه از بسیجیان به نمایندگی از قشرهای مختلف عبارتی را به صورت گروهی تکرار میکردند که در لحظه ساندیدن مقام معظم رهبری از میدان با شکوه خاصی اجرا میشد.

بسیجیان اهواز و سوسنگرد «اهلا بنور عینی خامنه‌ای حسینی»
بسیج دانشجویی «دانشجوی بسیجی افسر جنگ نرم است»
بسیجیان ورزشکار «با غیرت و فداکار بسیج ورزشکاران»
بسیج کارمندان «کارمند با بصیرت مطیع امر رهبر»
بسیج مداحان «مداحان بسیجی چون میثم و عمارند»
بسیج اصناف کشور «بسیجیان اصناف فداکار و با انصاف»
بسیج کارگری «کارگر بسیجی همیشه در جهاد است»
بسیج مهندسی «مهندس بسیجی محور اقتصاد است»
بسیج دانشگاه امام حسین(ع) «یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا»
هنرمندان بسیجی «هنرمند بسیجی تعهد و ابتکار»
بسیجیان جامعه روحانیت و طلاب «طلاب بابصیرت فدایی ولایت»
بسیجیان گردان ولایت ارومیه «حیدریم حیدریم فدایی رهبریم»
حقوق‌دانان بسیجی «حقوقدان بسیجی منادی ولایت»
جامعه پزشکی «بسیجی سلامت خدمتگزار ملت»
بسیج فرهنگیان «فخر معلمان است شاگردی ولایت»
سازمان بسیج پیشکسوتان ایثار و شهادت «پیشکسوتان حیدری مطیع امر رهبری»
بسیج رسانه «بسیجی خون‌نگار نماد حق و ایثار»
بسیج سازندگی «ما در خط مقدم در امداد و نجاتیم سازنده‌ایم و پُرکار محرومزای حیاتیم»
بسیجیان ترکمن ایلامی «پیرما نگه مطیع»
بسیجیان عشایر تنگستان «تفنگچیان رئیس‌علی فدایی سیدعلی»
بسیجیان عشایر کهکیلویه «عشایر بویراحمدیم فدائیل رهبریم»
بسیجیان عشایر کرمانشاه «عشایر کرمانشانیم گیان و فدای رهبریم»
بسیجیان عشایر قشقایی فارس «عشایر فارس بیر کلام سرباز ولایت والسلام»
بسیجیان عشایر خرم‌آباد «عشایر لرستانیم سقه سری رهبریم»
پاسداران بسیجی «نه سازش نه تسلیم نبرد با استکبار»، «پاسداران ولایت آماده شهادت» و «صلی علی محمد نائب مهدی آمد»

*هر چند بارش برف در ابتدای حضور گروه‌های مختلف بسیجی شدت پیدا کرد، اما این نیروها با انجام حرکات ورزشی و خواندن اشعار حماسی، شوق و حرارت مضاعفی در میدان ایجاد کرده بودند. شرکت اقشار بسیجی در گروههای سنی مختلف نشان از حضور بسیجیان در همه آحاد جامعه را به تصویر می‌کشید.

*نیم ساعت به شروع مراسم رسمی، سردار محمدرضا نقدی فرمانده بسیج مستضعفین به همراه سردار علی فضلی فرمانده میدان، از گروه‌های حاضر در میدان سان دیدند.

*رهبر معظم انقلاب پس از ورود به میدان، به شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کردند و سپس از ۶۸ گروه بسیجی که به نمایندگی از میلیون‌ها بسیجی سراسر کشور با رهبر و مقتدای‌شان دیدار می‌کردند، سان دیدند.

*مقام معظم رهبری پس از اجرای کامل سان، جانبازان دفاع مقدس و فتنه ۸۸ را مورد تفقد قرار دادند.

*گروه شش نفره بسیجیان یاسین با تلاوت آیاتی از سوره نصر و یاسین آغازگر برنامه‌های همایش بزرگ بسیجیان بودند.

*رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود، بسیج را، حرکتی برآمده از روح و حقیقت مکتب عاشورا برشمردند و خاطرنشان کردند: بسیج، حرکتی مردمی است که با حضور همه قشرها، از دل ملت و برای ملت تشکیل شده و در همه عرصه های دفاع، علم، هنر، سازندگی، سیاست، فرهنگ، یاری مستضعفان، تولید، فناوری، ورزش، درخششهای بین المللی و در هر کار خیر، حضوری پربرکت داشته است.

رهبر انقلاب اسلامی، بسیج را یک مجموعه حزب الله واقعی نامیدند و در تبیین فرهنگ و تفکر بسیج خاطرنشان کردند: بسیج سیاسی است اما «سیاست زده، سیاسی کار و جناحی» نیست. بسیج مجاهد است اما بی انضباط و افراطی نیست، عمیقاً متدین و متعبد است اما متحجر و خرافی نیست، با بصیرت است اما از خودراضی نیست، اهل جذب حداکثری است اما غیور است و درباره اصول تسامح نمی کند، طرفدار علم است اما علم زده نیست، اخلاق اسلامی دارد اما این اخلاقش ریاکاری نیست، در آباد کردن دنیا فعال است اما خود اهل دنیا نیست.

*حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با رد تهمت‌های دستگاه سیاسی تبلیغات غرب مبنی بر دخالت ایران در راه‌اندازی خیزش ملت‌ها افزودند: جمهوری اسلامی نیازی به این کارها ندارد چرا که بقا، ایستادگی و صداقت نظام اسلامی، به خودی خود الهام بخش و هدایتگر ملت‌هاست.

*پیش از آغاز سخنان رهبر معظم انقلاب، سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران که نخستین سخنران این همایش بود، در سخنانی گفت: امام حسین(ع) بسیجی بزرگ اسلام است.

*سردار محمدرضا نقدی رئیس بسیج مستضعفین نیز به عنوان دومین سخنران این همایش، عاشورا را ریشه و هویت بسیج دانست و گفت: بسیج همه آموزه‌های خود را از مکتب امام حسین(ع) دارد.

* نقدی در ادامه سخنانش با ارائه گزارش عملکرد و فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی و … اظهار داشت: بسیجی‌ها برای تحقق فرامین رهبری و اجرای آن سر از پا نمی‌شناسند.

*اجرای نمایش فعالیت همه‌جانبه بسیجیان در عرصه‌های مختلف از جمله نقش دانش‌آموزان، پزشکان، دانشجویان، اساتید، امدادگران، خبرنگاران، عکاسان، کارگران و دیگر گروه‌ها در دوران دفاع مقدس از قسمت‌های جالب و جذاب این اجتماع بزرگ بود که با سردادن اذان به نشانه وحدت همه آحاد جامعه در یک صف واحد به اوج زیبایی رسید.
*برگزاری جلسات فرهنگی و علمی در پایگاه‌های بسیج مساجد از دیگر نکات جالب اجرای نمایش مذکور بود که بیان عبارت‌هایی همچون «بچه‌ها امروز می‌ریم عیادت یکی از برداران که بیمارستان خوابیده»، «با هماهنگی بخش ورزش برای کوهپیمایی از مسجد حرکت می‌کنیم»، «ساعت ۷ امشب می‌رویم خانه شهید رجب‌بیگی»، «بچه‌ها ۲۲ مرداد می‌رویم کردستان برای اردوی سازندگی»، «بحثامروز ما حقوق زنان در اسلام است»، «آقا اجازه ما درباره شهید رحمت بالازاده صحبت کنیم؟»، فعالیت‌های بسیج را در جایگاه‌های مختلف نشان داد.
*ارشاد و راهنمایی فتنه‌گران توسط نیروهای بسیج و ایستادگی مقابل آنها از دیگر قسمت‌های حائز اهمیت این نمایش بود که در حضور رهبر معظم انقلاب به اجرا در آمد.

* در بخش دیگری از این نمایش با استفاده از ماکت‌ اشغال کشورهای عراق و افغانستان را نشان می‌داد که حضور آمریکا و متحدانش در این کشورها موجب وقوع ناامنی در مرزهای کشورمان شده که با مقاومت و دلیری تکاوران بسیجی در مرزهای کشور موجب برقراری و حفظ امنیت و آرامش در مرزهای کشورمان شده است.

*تشیع نمادین پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس در قالب دسته‌جات سینه‌زنی یکی دیگر از موضوعات این نمایش باشکوه بود که با حضور بسیجیان انجام شد.

*پخش مستقیم مانور ۵۰ هزار نفری بسیجیان در عرصه‌های نظامی و غیرنظامی دوران دفاع مقدس که در فضای دیگری از همایش بسیجیان اجرا می‌شد، توانمندی و اقتدار بسیج را به تصویر می‌کشاند.

*گروه‌هایی از کشورهای مسلمان منطقه که در جریان بیداری اسلامی قرار دارند نیز با حضور در اجتماع برزگ بسیجیان با سر دادن شعارهای «یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا»، «و الروح و الدم فدیک یا شهید»، «کلا کلا آمریکا، کلا کلا اسرائیل»، «لاشرقیه، لاغربیه، اسلامیه اسلامیه»، «العشب یرید، تحریر فلسطین» از شعارهای گروه‌های اسلامی در این نمایش بود.

*بخش دیگری از این نمایش نیز به بیان اعتراضات مردم آمریکا و جنبش وال‌استریت پرداخت که در انتهای این نمایش، اجراکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که نشان از اعتراض ۹۹ درصدی جامعه‌ آمریکا به فرهنگ سرمایه‌داری داشت با سردادن شعار وحدت، به صورت نمادین با حرکت به سوی قدس شریف و آزادی آن پایان یافت.

*تقدیر از همسر بازنشسته شهید «محمود احمدی‌تبار» مسئول اطلاعات عملیات سپاه علی‌ابن ابیطالب، دانشجوی جانباز فتنه «رامین رسولی مهربان»، حجت‌الاسلام والمسلمین «خسروپناه» از جامعه بسیجیان روحانیت، «یدالله بهتاش» رئیس شورای مداحان و «اعظم‌السادات هاشمی» از بسیجیان پزشکی کشور، «محمدجواد نیک‌روش» مدیر نشریه الهیات و «پیام فروزنده» بسیجی ورزشکار از دیگر حاشیه‌های این همایش بود.

*مقام معظم رهبری بازوبند پهلوانی کشتی ایران را بر بازوان «آرش مردانی» کشتی‌گیر کشورمان بست.

*تکواندوکاران قهرمان کشورمان نیز مدالهای جهانی ۲۰۱۱ خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم کردند.