«قانون به‌کارگیری حمل سلاح» در مجلس تصویب شد

اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد درباره بررسی موضوعات مختلف در کمیته دفاعی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اخیراً اصلاح قانون به‌ کارگیری حمل سلاح در این کمیته  مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: در حال حاضر دامنه شمول قانون به‌ کارگیری حمل سلاح در کشور گسترش پیدا کرده است و افرادی اعم از محیط‌بانان، نگهبانان، محافظین و افراد حقیقی و مأمورینی که اجازه حمل سلاح دارند از سلاح استفاده می‌کنند که این مسئله در کمیته دفاعی مورد بررسی قرار گرفت و انشاء‌الله در صحن به تصویب خواهد رسید.

رئیس «کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با اشاره به بررسی لایحه فعالیت محیطبانان در این کمیته بیان داشت: این لایحه هم با توجه به اتفاقات یک الی دو سال اخیر در کمیته دفاعی مورد اصلاح قرار گرفت که امیدواریم آن هم هرچه سریع‌تر در صحن علنی مطرح شود. نوریان در ادامه با اشاره به آغاز جلسات کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیباین نیروهای مسلح دولت دوازدهم بیان داشت: امیدواریم وزارت دفاع در دوران جدید کاری خود، توفیقاتی داشته و خللی در فعالیت این وزارتخانه ایجاد نشود.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین امیدواریم سیاست‌های تقویت بنیه دفاعی و راهبردی کشور در وزارت دفاع دولت دوازدهم استمرار پیدا کند.

رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت:‌ قطعاً کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به‌ زودی با امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت بررسی موضوعات مختلف جلسه‌ای خواهد داشت.