مخمصه‌های حقوقی پیش روی برجام

 ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور  و نماینده مردم نجف آباد، با اشاره به دومین گزارش 6 ماهه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از اجرای برجام اظهار داشت : از آنجایی که توافق هسته ای با عجله تنظیم شد و از آن به عنوان توافق پاویونی یاد می شود مشکلات حقوقی متعددی دارد.

 

نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد : متاسفانه رئیس مجلس ، ریاست جمهوری و دوستان دیگر در تنظیم سند توافق هسته ای عجله کردند و مباحث حقوقی در آن دیده نشده است و همین امر باعث شد که امروز نتیجه خوبی از برجام حاصل نشود.

 

وی گفت : از آنجایی که در تنظیم سند توافق هسته ای عجله صورت گرفته است کار بسیار بزرگ و دستاورد دولت تحت شعاع ضعف های حقوقی قرار گرفته و انتظارات مردم از آفتاب تابان برجام برآورده نشده است.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه اجرای برجام تاثیری بر معشیت و زندگی نداشته است ، تاکید کرد : هر چه از اجرای برجام می گذرد، مخمصه های حقوقی آن بیشتر از گذشته خواهد شد و انتظار می رود که مسئولان در این زمینه هوشمندانه عمل کنند.

 

ابوترابی با اشاره به هیات نظارت بر اجرای برجام عنوان کرد : انتظار می رود که نظارت بر برجام از سوی این هیات قاطعانه و محکم‌تر باشد تا انتظارات مردم پاسخ داده شود.

 

وی با اشاره به ماده 26 سند توافق هسته ای اظهار داشت : طبق این ماده کشورهای 1+5 نباید اقداماتی داشته باشند که روح برجام تحت تاثیر قرار گیرد اما شاهد هستیم که آمریکا دقیقا روح برجام را تحت شعاع قرار داده است، از سوی دیگر هدف  برجام رفع تحریم ها و تاثیر مستقیم بر زندگی مردم بوده که چنین هدفی محقق نشده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دومین گزارش 6 ماهه مجلس نیز نشان داد آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست.