فرصت ۳ ماهه روحانی برای تکمیل کابینه

 محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در جلسه مجلس شورای اسلامی در جلسه  علنی امروز (چهارشنبه، 8 شهریور) با استناد به ماده 204 تا 207 آیین نامه داخلی مجلس و با استناد به اصل 135 قانون اساسی در تذکر و اخطاری گفت: طبق آئین نامه و قانون اساسی مهلت 2 هفته ای رئیس جمهور برای معرفی وزیر علوم به مجلس امروز به اتمام می رسد.

وی تصریح کرد: طبق قانون اگر وزیری عزل یا استیضاح شده یا استعفا دهد و یا رأی اعتماد نیاورد، لازم است سرپرستی برای وزارتخانه مشخص شود،اما فرهادی مشمول هیچ کدام از این موارد نبود.

علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت  در پاسخ به تذکر حسن نژاد گفت: البته این را اتفاقی نادری است که  روزی که رئیس جمهوری فهرست کابینه را اعلام کرد آقای فرهادی از حضور در کابینه انصراف داد که از این رو تذکر شما وارد است و رئیس جمهور 2 هفته زمان دارد تا کابینه را تکمیل کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تبصره 2 ماده 206 آیین نامه داخلی مجلس بیان داشت: در این تبصره آمده اگر یک یا چند نفر از وزراتخانه ها به هر دلیلی وزیر نداشت، رئیس جمهور مطابق اصل 135 قانون اسای می تواند حداکثر ظرف 3 ماه کابینه خود را تکمیل کند از این رو می توان این موضوع را توجیه کرد.