عارف: انشاءالله در جریان رای اعتماد زد و بند و باج خواهی نبوده است

 محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی پیرامون علت عدم حضور پزشکیان و محمود صادقی در ترکیب جدید هیئت رئیسه این فراکسیون اظهار داشت: هر کسی که علاقه‌مند است کاندیدا می‌شود.

وی افزود: آقای صادقی می‌خواست بیشتر وقتش را برای فراکسیون شفافیت که فراکسیون مهمی است بگذارد و ان‌شالله این بحث را به صورت جدی دنبال کند.

عارف تصریح کرد: پزشکیان نیز در هیئت رئیسه خیلی درگیر است.

 
عارف در پاسخ به این سوال که برخی گلایه ها از سوی عده ای از اعضای فراکسیون امید در جریان رای اعتماد وزرای کابینه دوازدهم به ویژه بر سر موضوع عدم رای اعتماد بی طرف وزیر پیشنهادی نیرو از فراکسیون مستقلین مطرح شد گفت: ما گلایه ای از فراکسیون های دیگر نداریم هر فراکسیون بر اساس ساز و کار خود عمل می کند بنابراین طبیعی است ما نیز براساس ساز و کار خودمان عمل کنیم.

وی تاکید کرد: اگر هم گله ای باشد گله شخصی است.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که برخی افراد از تعبیر زد و بند و باج خواهی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد نمایندگان به آنها به کار می بردند بیان داشت: ان شالله زد و بند و باج خواهی نبوده است و هر کس براساس نظر خود تکلیف سیاسی و ملی به وزرا رای داده است.

رئیس فراکسیون امید درباره معرفی هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی علوم کابینه دوازدهم عنوان کرد: خیلی بهتر بود وزیر پیشنهادی علوم همراه با سایر وزرا معرفی می شد تا سال تحصیلی با حضور وزیر آغاز می شد اما این اتفاق نیفتاد از این رو انتظار می رود که هر سریعتر و بعد تعطیلات مجلس وزیر علوم معرفی شود.

عارف در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه با توجه به انتقاداتی که این مدت از فراکسیون امید می شود نقشه راه این فراکسیون در دوره جدید چیست بیان داشت: البته انتقادات طبیعی است اگر انسان کار و فعالیت داشته باشد مورد انتقاد قرار می گیرد بهترین کار این است کاری انجام نشود تا انتقادی نیز نباشد این در حالی است که فراکسیون امید در همه صحنه ها حضوری تاثیرگذار و مفید داشته است.

وی در ادامه افزود: انسجام فراکسیون علی رغم همه بحث هایی که می شود بسیار خوب است و این مسئله را اعضای فراکسیون امید روز گذشته در جریان رای خود نشان دادند که مسیر فراکسیونی مسیر درستی بوده است.

نماینده مردم تهران یادآور شد: طبیعی است که ما جلسات داخلی برگزار کرده ایم و از این پس برای بهبود وضعیت فراکسیون جلسات داخلی نیز ادامه خواهد داشت تا فراکسیون امید جدی تر کار کند اما به طور کلی می توانم بگویم سال دوم فراکسیون امید سال برنامه ای فراکسیون است تا بتوانیم با برنامه هایی که در زمان انتخابات به مردم اعلام کرده ایم آنها را اجرایی کنیم.

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: اولویت ها را در چارچوب برنامه ششم و در عین حال اولویت های دولت مشخص کرده ایم پروژه های جدی ان شالله در مجلس پیگیری می کنیم که مهمترین بخش آن اقتصادی و اجتماعی است.

عارف در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون ارزیابی عارف از ژن خوب که فرزند وی چندی پیش آن را مطرح کرده بود گفت: نظر خاصی ندارم به اندازه کافی در فضای مجازی پیرامون این موضوع افاضه فرموده اند و فکر می کنم کافی است.

وی در پاسخ به این که آیا به فرزندتان توصیه ای در این باره نداشته اید افزود: من همان توصیه ای که به همه جوانان می کنم به فرزند خود نیز دارم حال این که چه قدر موثر باشد و یا چه قدر موثر نباشد را نمی دانم.

نماینده مردم تهران افزود: به اندازه کافی در این خصوص بحث شده می خواهید من چه بگویم چه نظری بدهم؟ به اندازه کافی از این مسئله در فضای بداخلاقی ها سواستفاده شده است.

رئیس فراکسیون امید افزود: فرزند من همیشه شاگرد ممتاز و اول کلاس هایش بوده در هر مسابقه ای که از دبستان تاکنون شرکت کرده مقام اول را داشته و گفته که بنده این را از پدر و مادرم که در همه تحصیلاتشان شاگرد اول بوده اند به ارث برده ام!

عارف در پاسخ به سوال دیگری پیرامون اعمال محدودیت برای خبرنگاران پارلمانی یادآور شد: اگر در خانه مردم برای خبرنگاران محدودیت قائل شویم در جای دیگر نمی توان توقع داشت خبرنگار حضور جدی داشته باشد ان شالله هیئت رئیسه این مشکل را حل کند.