روحانی به امیر قطر چه گفت؟

حسن روحانی عصر پنج‌شنبه در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و تبریک عید سعید قربان به وی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آنچه را که به قطر تحمیل شده، ناعادلانه و باعث تنش بیشتر میان کشورهای منطقه می‌داند و تمامی تلاش خود را برای همکاری و مساعدت ملت و دولت قطر و ثبات منطقه بکار می‌گیرد.

رییس جمهور همچنین رایزنی‌های منطقه‌ای دو کشور و تقویت پایه‌های همکاری و تشریک مساعی در مسیر منافع مشترک را مورد تأکید قرار داد.

امیر قطر نیز با تبریک عید سعید قربان به دکتر روحانی، دولت و ملت ایران گفت: قطر خواهان تعمیق و استحکام روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها است و این توسعه روابط را به نفع مردم دو کشور و منطقه می‌داند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با قدردانی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از قطر در تحریم‌های ناعادلانه‌ای که به این کشور تحمیل شده است، گفت: ملت و دولت قطر از ایران به خاطر مخالفت با این تحریم‌ها و گشودن مرزهای هوایی و دریایی و زمینی خود به روی کشورشان قدردان هستند و این را فراموش نخواهند کرد.

وی تأکید کرد: چشم‌انداز توسعه همکاری‌های تهران و دوحه در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار روشن و امیدوارکننده است و قطر آماده است با بهره‌گیری از این فرصت تاریخی، در تمامی زمینه‌ها روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش گسترش دهد.