سخنرانی هیلی درباره برجام در موسسه «امریکن اینترپرایز»

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، سه‌شنبه ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور)، ضمن سخنرانی در موسسه امریکن اینترپرایز درباره برجام و رفتار‌های هسته‌ای ایران، به پرسش‌ها درباره سیاست آمریکا در قبال ایران پاسخ می‌دهد.

این پایگاه اینترنتی گزارش داد: نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد پس از سفر به مقر سازمان انرژی اتمی، پنجم سپتامبر در موسسه امریکن اینترپرایز درباره گزینه‌های در دسترس آمریکا درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و کنترل تهاجم هسته‌ای ایران سخنرانی می‌کند.

پایگاه اینترنتی موسسه امریکن اینترپرایز در خصوص بحث‌‎هایی که در این نشست مطرح می‌شود، افزود: آمریکا و شرکایش چه اقداماتی را می‌توانند برای افزایش فشار به تهران در سازمان ملل متحد پس از آزمایش‌های موشکی بالستیک اخیر از جمله پرتاب موشک قاره پیما در ماه ژوئیه به انجام رسانند؟ چطور آمریکا می‌تواند با حمایت ایران از حزب‌الله لبنان و بشار اسد «دیکتاتور سوریه» برخورد کند؟ هیلی پس از اظهاراتش با دانیل پلتکا -مجری برنامه پرسش و پاسخ موسسه امریکن اینترپرایز- درباره دو سال گذشته از زمان تصویب توافق هسته‌ای و آینده سیاست آمریکا در قبال ایران به بحث و گفتگو می‌نشیند.

سخنرانی هیلی در موسسه امریکن اینترپرایز ساعت ۱۱ به وقت محلی (۱۹:۳۰ به وقت تهران) آغاز می‌شود. او ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه به وقت محلی (۲۰:۲۰ به وقت تهران) به سوالات درباره سیاست آمریکا در قبال ایران پاسخ می‌گوید.