اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن

عبدالملک مخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن، بار دیگر ایران را به دخالت در امور کشور‌های عربی و متفرق کردن آنان متهم کرد.

او در اظهاراتی بی‌اساس، ایران را به تلاش برای متفرق کردن کشور‌های عربی از طریق حمایت از «شبه‌نظامیان فرقه‌گرا» و تبدیل ارتش‌های عربی به نیرو‌های شبه‌نظامی متهم کرد.

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در گفتگو با شبکه الحدث مدعی شد: «چنان که بار‌ها گفته‌ام ایران برنامه واضحی دارد، این برنامه مختص یمن نیست و تمام کشور‌های عربی را شامل می‌شود. ایران از نیرو‌های شبه‌نظامی فرقه‌گرا حمایت می‌کند و برای متفرق کردن کشور‌های عربی از طریق تبدیل کشور‌ها به فرقه‌ها و ارتش‌ها به نیرو‌های شبه‌نظامی، برنامه‌ریزی می‌کند. این موضوع در چندین کشور عربی و از جمله در یمن نیز قابل مشاهده است.»

مخلافی در ادامه ادعا‌های بی‌اساس خود افزود: «این برنامه ایران فقط با وعده‌های فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن و ابراز خوش‌بینی او متوقف نمی‌شود. ما می‌خواهیم ایران به صورت عملی و آشکار به تعامل مثبت با کشور‌های عربی پایبند باشد و به حاکمیت ملی کشور‌های عربی و استقلال آن‌ها احترام بگذارد. این پایبندی تاکنون به صورت واضح مشاهده نشده است و وعده‌ها در حد سخن و عرف دیپلماتیک شناخته شده در سیاست خارجی ایران باقی مانده است».