سردار کوثری: سپاه به دنبال منافع در سوریه و عراق نیست

سردار اسماعیل کوثری با اشاره به جنایات وحشیانه ارتش و بوداییان افراطی میانمار علیه مسلمان این کشور در منطقه روهینگیا، اظهار کرد: آن دسته از افرادی که انتقادات خود را متوجه سپاه می‌کنند و می‌گویند که «سپاه برای دفاع از مردم سوریه و عراق وارد عمل شد اما چرا امروز برای مسلمانان مظلوم میانماری کاری نمی‌کند»، اصولا نسبت به این موضوع بیگانه هستند و از روی نادانی یا دشمنی این حرف‌ها بر زبان‌شان جاری می‌شود.

وی افزود: همانگونه که در سوریه و عراق، جمهوری اسلامی ایران به تقاضای دولت‎‌های آن دو کشور وارد عمل شد، چنانچه از کشور میانمار ما را بخواهند، سپاه برای کمک به مسلمانان این کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد عمل خواهد شد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با بیان اینکه سپاه از حضور در سوریه و عراق به هیچ عنوان به دنبال منافع شخصی نبوده و نیست، تاکید کرد: اگر جلوی تکفیری‌ها را نمی‌گرفتیم الان آنها در سرزمین ما بودند و جنایت‌های‌شان به مراتب بدتر از جنایتی بود که امروز در میانمار شاهد آن هستیم.

سردار کوثری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگاه ندا و صدای مظلومی را در هر نقطه‌ای از جهان بشنود وظیفه دارد به او کمک کند، گفت: آمریکایی‌ها به همراه سران میانمار در میان سکوت و انفعال سازمان‌های بین المللی به جنایت علیه مسلمانان میانمار می‌پردازند و به همین دلیل است که تا کنون درخواست کمکی از سوی آنها صادر نشده است.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با بیان اینکه فعلا هیچ‌کس را به میانمار راه نمی‌دهند، گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم نیز موضوع میانمار را دنبال می‌کردیم و حتی یک تیم کمک‌رسانی را هم به آنجا فرستادیم اما آنها نگذاشتند آن تیم وارد شود چنانچه امروز هم دولت در این زمینه به هلال احمر مسئولیت داده که به میانمار بروند ولی نمی‌گذارند.