نامه رحمانی فضلی به وزیر آموزش و پرورش

رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت درج درسی با عنوان سوانح طبیعی در برنامه آموزش همه مقاطع تحصیلی مدارس کشور تأکید کرد.

در بخشی از نامه وزیر کشور خطاب به وزیر آموزش و پرورش آمده است:

یکی از مهمترین مراحل توسعه جوامع به ویژه در زمینه مدیریت بحران، پیشگیری و کاهش این تلفات از طریق گسترش فرهنگ ایمنی و تغییر نگرش. پاسخ محور به ریسک محور در دو بخش حاکمیت و جامعه می‌باشد. همانطور که تجارب جهانی کشور‌های توسعه یافته در این خصوص نشان از تأثیر به سزای آموزش و فرهنگ سازی به عنوان یکی از مهمترین ارکان پیشگیری داشته، نتایج دستاورد‌های علمی نیز دال بر این است که این فرهنگ سازی و پذیرش به لحاظ روانی یقیناً در دوران کودکی و نوجوانی تأثیرات دو چندان و عمیق تری خواهد داشت.

بر این اساس می‌بایست در راستای ایجاد یک جامعه ایمن و تاب آور و فراهم گردیدن بستر‌های لازم از این تجارب استفاده نموده و در این مسیر گامی مهم و اساسی برداشت.

در ادامه نامه وزارت کشور به وزارت آموزش و پرورش با استناد به استدلال‌های مطرح شده آمده است: شایسته است، درسی تحت عنوان. سوانح طبیعی با سر فصل‌هایی همچون معرفی انواع سوانح، نحوه پیشگیری، افزایش سطح آمادگی و مقابله، به عنوان یکی از دروس مدارس کشور در مقاطع ابتدایی و متوسطه قرار گیرد.

در این راستا سازمان مدیریت بحران کشور آمادگی دارد محتوای درسی مربوطه را با در نظر گرفتن شرایط سنّی و با استفاده از بخش‌های علمی و تخصصی این حوزه تهیه و همکاری‌های لازم را داشته باشد.