انتقاد نماینده اصلاح طلب از نقض فاحش برجام

 غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص مصوبه جدید کنگره آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش هواپیما به جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس توافق برجام الزامات بین المللی وجود دارد که مفاد این توافقنامه نامه اجرایی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض آشکار برجام است و در صورتی که آمریکایی ها این کار را انجام دهند یک قرارداد حقوقی را نقض کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: آمریکایی ها در صورت ممنوعیت فروش هواپیما به ایران مانع از انعقاد قرارداد جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر در زمینه خرید هواپیما شده اند و باید خسارت در قبال نقض قرارداد حقوقی به ایران بپردازند.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت وگوی خود افزود: هزینه تصمیمات غیرقانونی آمریکا از آنان اخذ خواهد شد و ایران در این رابطه شکایت می کند تا خسارت های خود را اخذ کند.

وی ادامه داد: در زمینه فروش هواپیما به جمهوری اسلامی ایران حتی در برجام یک بند لحاظ شده و حتی برخی از اعضای دموکرات کنگره آمریکا در این رابطه اشاره داشتند که مصوبه کنگره مطابق با برجام نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی در پاسخ به این سوال که برجام چه خاصیتی داشته است؟، گفت: برجام این مزیت را داشت که چهره واقعی آمریکا را به دنیا نشان داد.

وی با بیان اینکه برجام موفقیت بزرگی است، افزود: زمانی مردم شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و امروز به دنیا این موضوع نیز ثابت شد که آمریکا بهانه گیر است بنابراین جمهوری اسلامی ایران صداقت خود را نشان داد و انسجام بین المللی علیه ایران را از بین برد.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: اگر برجام نبود و چهره واقعی آمریکا آشکار نمی شد، همچنان بسیاری از کشورها به صورت ناجوانمردانه اعلام می کردند، ایران صلح جو نیست و به دنبال اختلاف است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان ملل متحد نیز اقدامات مثبت ایران را تائید کرده بنابراین در صورتی که آمریکایی ها فروش هواپیما به ایران را ممنوع کنند باید خسارت پرداخت کنند.