ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض صریح برجام است
علاءالدین بروجردی با اشاره به اینکه موافقت مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض صریح برجام است، اظهار داشت: باید اذعان کرد که فروش هواپیما به ایران در متن و پیوست برجام تصریح شده است.

وی با اشاره به اینکه قطعا آمریکایی‌ها با این اقدام به عنوان یکی از امضا کنندگان برجام تخلف آشکار انجام داده اند، ادامه داد: شاید موضوع ممنوعیت فروش هواپیما به کشورمان در مراحل اولیه باشد و برای تایید نهایی نیاز به مطرح شدن در سنای آمریکا و رای گیری داشته باشد، ولی چنین موضوعی در گام اول خطاست و باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بر این اساس کشورهای دیگری که این سند را امضا کرده اند و همچنین شورای امنیت سازمان ملل نیز باید نسبت به این اقدام آمریکا اعتراض داشته باشند.

بروجردی تصریح کرد: البته باید یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران در طول دوران تحریم همیشه مشکلات خود را حل کرده و معطل تصمیم آمریکایی‌ها نمانده، اما چون این موضوع حق ایران بوده و مصوبه قانونی وجود دارد باید با تخلف آمریکایی‌ها برخورد جدی صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم هیات نظارت بر برجام تصمیم جدی در این زمینه بگیرد.