مقام ایرانی: نیکی هیلی بنا به دلایلی، از ایران خیلی عصبانی است!

در حالی که سران کشورهای مختلف برای شرکت در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل خود را به نیویورک رسانده‌اند، یک رسانه غربی درباره حضور رئیس‌جمهور آمریکا و نماینده او در سازمان ملل در این نشست گزارشی منتشر کرده است.

رویترز گزارش داد: « رئیس‌جمهور دونالد ترامپ برای اولین بار طی این هفته در این صحنه جهانی(نشست مجمع عمومی) حاضر می‌شود و او و نیکی هیلی نماینده او در سازمان ملل با هم در این نشست حضور خواهند یافت. هیلی به طرز شگفت‌آوری در حال سر برآوردن به عنوان یک چهره علنی و عمومی در سیاست خارجی آمریکا بوده است».

طبق این گزارش، «دیپلمات‌های می‌گویند که ثابت شده هیلی 45 ساله، فرماندار سابق کارولینای جنوبی یک شخصیت عالی رتبه در دولت ترامپ است و در زمان‌هایی رکس تیلرسون وزیر خارجه و مدیر سابق شرکت نفتی اکسان موبیل را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد».

یک دیپلمات ارشد اروپایی که خواستار عدم انتشار نامش شده، به این رسانه غربی گفته که «نیکی هیلی برای آمریکا، قابل توجه و خارق‌العاده است. او کسی است که خیلی قابل دسترس است و از منظر سیاسی هم بسیار قاطع و پر ادعا است».

این دیپلمات افزود: «این احتمال را می‌بینم که او جای تیلرسون(در وزارت خارجه) را بگیرد. مشخص است که هدف بلندمدت او(نیکی هیلی) ریاست جمهوری است».

یک مقام ارشد دولت آمریکا هم که خواستار عدم انتشار نام و هویتش شده، تاکید کرده که دونالد ترامپ به مواضع هیلی گوش می‌دهد.

طبق گفته این مقام آمریکایی، در جریان جلسه ماه گذشته شورای امنیت ملی آمریکا درباره ایران، ترامپ به طور خاص از هیلی پرسید که استراتژی آمریکا در قبال ایران چه باشد.

این مقام آمریکایی گفت: «او(نیکی هیلی) نظرش را داد و او(ترامپ) نقطه نظرش را دوست داشت. هیلی در اظهارنظر کردن، نگرانی نداشت».

در ادامه گزارش رویترز، از اظهارنظر یک مقام ایرانی درباره نماینده کنونی آمریکا در سازمان ملل خبر داده است.

طبق گزارش رویترز، یک مقام ارشد ایرانی که نخواست نامش فاش شود، گفت که «این خانم بنا به دلایلی، از ایران خیلی عصبانی است».

این رسانه غربی به جزئیات بیشتری درباره اظهارنظر این مقام ایرانی اشاره نکرده است.