آمانو برای یک دوره چهارساله دیگر مدیرکل آژانس ماند

یوکیا آمانو برای یک دوره دیگر و تا سال ۲۰۲۱ به عنوان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی انتخاب شد.

این انتخاب در حالی انجام شد که شصت و یکمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پیش از امروز دوشنبه در وین آغاز شده است.

در همین رابطه مدیر کل آژانس بین المللی اتمی، امروز دوشنبه در شصت و یکمین کنفرانس عمومی این نهاد، بار دیگر پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب برجام را تایید کرد.

وی در این باره گفت: از آخرین باری که این کنفرانس تشکیل شد به طور مداوم عملکرد ایران به تعهدات هسته ایش را طبق آنچه که در برجام ذکر شده، رصد و راستی آزمایی کرده ایم.

آمانو افزود: تعهدات هسته ای ایران طبق آنچه که در برجام قید شده در حال اجرا است و این کشور در حال حاضر مشمول شدیدترین رژیم راستی آزمایی هسته ای جهان قرار دارد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نهایت گفت: آژانس به راستی آزمایی درباره عدم انحراف ایران از مواد هسته ای که طبق توافق پادمانی اعلام کرده ادامه می دهد و همزمان ارزیابی ها درباره عدم وجود مواد و اقدامات هسته ای اعلام نشده نیز ادامه می یابد.

گفتنی است آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز یکشنبه نیز با صدور بیانیه ای به شایعه سازی رژیم صهیونیستی مبنی بر ضعف این نهاد در نظارت بر برنامه هسته ای ایران، واکنش نشان داد و گفت: تا امروز در بازرسی از سایت هایی که مشمول دسترسی های تکمیلی بوده اند، مشکلی نداشته ایم.