ترامپ برای جلب حمایت بین‌المللی علیه ایران تلاش می‌کند

 کاخ سفید اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل که قرار است روز سه‌شنبه برگزار شود، تلاش خواهد کرد تا حمایت بین‌المللی برای مقابله با کره شمالی و ایران را بدست آورد.

بنا بر گزارش روزنامه «گاردین»، یک مقام ارشد کاخ سفید گفته است که ترامپ برای نیل به این منظور سعی خواهد کرد تا ایران و کره شمالی را به عنوان دو تهدید برای امنیت جهانی جلوه دهد.

وی افزود، رئیس‌جمهوری آمریکا با این هدف، به کشورهای عضو شورای امنیت هشدار خواهد داد در صورتی که برای مقابله با این دو کشور بسیج نشوند، از اقدام خود در تاریخ پشیمان خواهند شد.

این مقام کاخ سفید تأکید کرد:‌ «این سخنرانی به طور خاص روی رژیم‌هایی در جهان تمرکز خواهد داشت که امنیت را تهدید می‌کنند... با این وجود، این سخنرانی سعی می‌:ند تا میان دولت ایران و مردم ایران تمییز قائل شود و رئیس‌جمهور به صراحت اعلام خواهد کرد که این دو با یکدیگر متفاوتند».

وی ادامه داد: «یکی از مضامین راهبردی سخنرانی رئیس‌جمهور، تأکید بر این مسئله است که مردم ایران، خود، یکی از بزرگترین تهدیدها برای وضعیت فعلی در ایران هستند. به طور کلی ایده‌های راهبردی بسیاری در متن سخنرانی در رابطه با چگونگی تفکیک برقرار کردن میان دولت و مردم ایران وجود دارد».