ماجرای تبلت و خودروهای جدید اعضای شورای شهر/ ولخرجی های اصلاح طلبانه+سند

گروه سیاسی- بر اساس اسناد منتشر شده اعضای شورای شهر پنجم تهران که با عنوان لیست امید در انتخابات پیروز شدند طی قراردادی اقدام به خرید ۲۱ خودرو به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان و ۲۱ تبلت آمریکایی به ارزش ۹۶ میلیون تومان کرده‌اند.

به گزارش افکارنیوز، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در خصوص خرید تبلت و خودرو برای اعضای شورای شهر اظهار داشت: این وسایل هنوز تحویل اعضای شورای شهر نشده است.

وی افزود: دوره قبل هم این کار انجام شد و هر دوره یک ماشین در اختیار اعضای شورای شهر می‌گذارند و در پایان دوره هم از آن‌ها تحویل می‌گیرند.

عضو شورای شهر تهران گفت: از خرید‌های این دوره اطلاعی ندارم ولی دوره قبل یک ماشین در اختیار همه اعضای شورای شهر گذاشتند که ما هم چون دوره قبل عضو بودیم از همان استفاده می‌کنیم و علاوه‌بر خودرو یک لپ‌تاپ هم به اعضا دادند تا کارهای شورا را انجام دهند.

سالاری عنوان کرد: این وسایل تحویل دفتر اعضا می‌شود و در پایان دوره هم باید وسایل را تحویل بدهند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه " آیا وسایل نمایندگان دوره پیش از آن‌ها تحویل گرفته نشده که شورا خودرو جدید برای اعضا خریداری کرده است؟" گفت: مسلما باید تحویل گرفته شده باشد، البته من این خریدهای جدید را هنوز ندیده‌ام و آن‌ها را تحویل نداده‌اند ولی اگر هم تحویل دهند به صورت امانت است و در پایان دوره باید خودرو و سایر وسایل را تحویل دهیم.

از سوی دیگر مرتضی طلایی عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به خرید تبلت و خودرو برای اعضای شورای شهر اظهار داشت: در دوره گذشته هم برای نمایندگان لپ‌تاپ و خودرو خریداری شده که البته ما آن را در پایان دوره تحویل دادیم.

وی افزود: سوال اینجاست که با وجود اینکه خودرو و سایر وسایل را از اعضای شورا تحویل گرفته‌اند، چرا مجددا خودرو جدید خریداری شده است؟

سوالی که طلایی درباره خریدهای جدید شورای شهر برای اعضایش مطرح می کند سوالی اساسی است، اینکه چرا واقعا با وجود خودروهای اعضای سابق خودروهای جدید خریداری شده است؟

این در حالی است که مقام معظم رهبری امسال بر ضرورت حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند اما اسناد نشان می دهد تبلت های آمریکایی برای اصلاح طلبان شورای شهر خریداری شده است.

 اصلاح طلبان در این دوره مدعی بودند شهر سوخته از قالیباف تحویل گرفته اند و می خواهند تهران را آباد کنند ، آیا ولخرجی اعضای شورا برای آبادانی تهران است؟ آیا اعضای شورا نمی توانستند از امکاناتی که در دوره های قبل بوده استفاده کنند؟

سخنگوی شورای شهر تهران نیز در خصوص خرید 21 دستگاه پژو پارس برای اعضای شورای شهر نیز گفته " در خصوص خرید خودروهای جدید نیز باید گفت خودروهای قبلی در اختیار اعضا دچار استهلاک و فرسودگی بودند و پس از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد با توجه به فرسودگی آنها خرید خودروهای جدید منطقی‌تر است. "

آیا خودروهایی که تنها کمتر از 5 سال از عمر آنها می گذرد فرسوده است که قرارداد خودرو های جدید برای اعضا بسته شده است؟

عکس 1

 

عکس 2