به گزارش مهر، دکتر علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری که در قم انجام شد، نقش رسانههای جمعی را در ایجاد فضای مفرح در انتخابات مجلس شورای اسلامی مهم دانست و اظهار داشت: اطلاعرسانی به موقع میتواند در صحت برگزاری انتخابات و حضور باشکوه مردم نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه میدان رقابت انتخابات میدان زد و بندهای سیاسی نیست، بیان داشت: گاهی شنیده می‌شود که برخی افراد به دنبال تخریب همدیگر هستند که این کار اصلا درست نیست چراکه مردم نسبت به انتخابات زده می‌شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه کسی با زبان توهین صحبت کند برای او افتخار محسوب نمی‌شود بلکه این شخص فضا را آلوده و جنجال‌های کاذب ایجاد می‌کند.

لاریجانی با اشاره به نگاه‌های خارجی به مسائل داخلی کشور، بر لزوم پرهیز از حاشیه‌سازی در انتخابات مجلس تاکید کرد و یادآور شد: در صحنه بین‌المللی نگاه به ایران نافذتر است و بنابراین باید به متن مراجعه کرد و از طرح مسائل خرد پرهیز شود.

وی با ذکر مثالی در این زمینه اظهار داشت: در حوزه مسائل اقتصادی مسائلی از قبیل تورم، گرانی و اشتغال از مسائل اصلی به شمار می رود و طبیعی است که دولت و مجلس باید وقتشان را صرف حل این مشکلات کنند.

وی با انتقاد از آنچه که به نظرش قیل و قال‌های سیاسی است، تصریح کرد: اگر در انتخابات مجلس کاندیداها بتوانند رقابت سالم و مثبتی ایجاد کنند قطعا انتخابات ساده و با رویکرد مثبت خواهیم داشت و اگر به دعواهای تصنعی تبدیل شود و یا دلخوری‌ها به وجود آید ممکن است برخی اتفاقاتی به وجود آید که برای مردم توجیه نداشته باشد.

قوای سه گانه مصمم به رسیدگی پرونده اختلاس بزرگ هستند

لاریجانی به جلسه اخیر سران سه قوا اشاره کرد و گفت: جلسات سران سه قوا در گذشته هم برگزار می‌شد اما در حال حاضر منظم‌تر شده است.

وی همگرایی در رسیدن به اهداف نظام را از مهمترین فواید برگزاری این جلسات عنوان کرد و گفت: هر یک از قوای سه گانه وظایف خاص خودش را انجام می‌دهد و گاهی ممکن است بر سر موضوعاتی اختلافاتی به وجود آید که از طریق ابزارهای قانونی حل و فصل شود اما برگزاری این نشست‌ها منافع زیادی برای نظام دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه اخیر روسای سه قوا گفت: در این جلسه پیرامون تخلف مالی سنگین ۳ هزار میلیارد تومانی تصمیم‌های خوبی گرفته شد و هر سه قوه مصمم هستند که این مسئله کاملا مورد رسیدگی قرار گیرد و کسی نباید احساس کند که پرده صیانت‌شده‌ای در مورد برخی افراد وجود دارد.

لاریجانی افزود: قرار ما این بود که هر کسی در هر مقامی که هست اگر احیانا در این مسئله به تخلفی مرتکب شده است باید رسیدگی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در حال بررسی این پرونده است و البته باید برای رسیدگی بهتر دستش باز باشد.

حقوق مادام العمر مدیران وضعیت ناپسندی ایجاد می‌کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد لغو تبصره ۳ ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری پیرامون حقوق مادام العمر مدیران گفت: این قانون در مجلس هفتم به تصویب رسید و البته نقاط مثبتی هم دارد.

وی ادامه داد: این تبصره مربوط به مدیرانی است چنانچه مدتی مسئولیت دارند اگر از این سمت رفتند ۸۰ درصد حقوق به آنها تعلق گیرد.

وی گفت: در این مصوبه مدیران سازمان‌های زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری استثنا شدند و تفسیری که چندی پیش در مجلس مطرح شد برای این بود که این موقعیت برای مدیران سایر سازمان‌ها نیز فراهم شود.

لاریجانی با بیان اینکه این قانون وضعیت ناپسندی به وجود میآورد، تاکید کرد: هیچ دلیلی ندارد که وقتی مدیری از سمت خود کنار میرود ۸۰ درصد حقوق قبلیاش را دریافت کند.