ترامپ: اگر مجبور شویم گزینه‌ای جز نابودی کامل کره شمالی نخواهیم داشت/  نمی‌توانیم اجازه دهیم ایران به اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌اش ادامه دهد

سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل:

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و دومین دوره مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: افتخار من است که در شهر خود به نمایندگی از ملت آمریکا خطاب به سران کشورهای جهان سخن می گویم. میلیون ها نفر از پیامدهای توفان در آمریکا رنج بردند. ملت آمریکا از بحران توفان قوی‌تر از هر زمان دیگری خارج خواهد شد.

ترامپ افزود: شاخص بورس به رقم بی سابقه رسیده است. حدود هفتصد میلیارد دلار برای ارتش و دفاع خود هزینه خواهیم کرد. ارتش ما قویترین ارتش خواهد بود.

او اعلام کرد: میزان بیکاری در آمریکا به پایین ترین سطح در سال های گذشته رسید. تروریسم به همه جا در جهان رسیده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: حکومت های خارج از قانون، بشریت را تهدید می کنند. نظام‌های یاغی کشورهای جهان را با خطرناک ترین تسلیحات تهدید می کنند.

او اعلام کرد تروریست ها قدرت پیدا کرده اند و در هر نقطه از کره زمین پراکنده شده اند.

ترامپ تاکید کرد ما حدود هفتصد میلیارد دلار برای ارتش و دفاع خود هزینه خواهیم کرد. ارتش ما به زودی قویترین ارتش خواهد بود همانطور که همیشه بوده است.

ترامپ افزود: نظام کره شمالی مسئول گرسنگی میلیون ها نفر از مردم این کشور است. نظام کره شمالی تلاش می کند با تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک جهان را تهدید کند.

او گفت: اگر مجبور شویم برای دفاع از خود، گزینه ای جز نابودی کامل کره شمالی نخواهیم داشت. زمان آن رسیده است که کره شمالی متوجه شود که چاره ای جز غیر هسته ای شدن ندارد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما در زمانی اینجا قرار گرفته ایم که وظایف سنگینی بر عهده ماست. موفقیت ما متکی بر اتحاد کشورهای مستقل و قوی است. ما از همه کشورها انتظار داریم که حقوق بقیه کشورها را رعایت کنند و بر اساس احترام متقابل رفتار کنند.

ترامپ افزود: نسل‌های متمادی آمریکایی ها جان خود را برای دفاع از قانون اساسی ما از دست داده اند. من برای این انتخاب شدم که قدرت را به مردم منتقل کنم نه اینکه خودم صاحب قدرت شوم. من به عنوان رییس جمهور آمریکا تلاش دارم همیشه کشورم را در اولویت اول قرار دهم همانطور که شما نیز درمورد کشور خودتان چنین نظری دارید.ایالت متحده برای همیشه یک دوست خوب برای دوستان و متحدان خود باقی خواهد ماند. اما در حال حاضر عایدی زیادی نصیب آمریکا نمی شود درصورتی‌که وظیفه من دفاع از منافع مردم آمریکاست.

او گفت: ما از قدرت کافی برای مقابله با خطرات امروز برخوردار هستیم. ما باید از ملت خود و از آینده آنها دفاع کنیم. ما وظیفه داریم از همه از اوکراین تا چین دفاع کنیم. ما باید با هم در مقابل کسانی که ما را تهدید می‌کنند، بایستیم. در حال حاضر رژیم های یاغی وجود دارند که به تعهدات بین المللی پایبند نیستند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما با کشوری دیگر رو به رو هستیم که مدام مرگ بر آمریکا می گوید و خواهان نابودی اسراییل است. ما در مورد ایران صحبت می‌کنیم. این کشور (ایران) تامین مالی تروریسم را بر عهده دارد و در حال خدشه وارد کردن به صلح در همه خاورمیانه است. ما نمی‌توانیم پایبند به توافقی باشیم که ممکن است به این کشور در ادامه اقداماتش کمک کند. توافق هسته ای بدترین توافقی است که من دیده‌ام و باید بگویم مایه خجالت آمریکاست.

او گفت: اگر این توافق پوششی برای ساخت سلاح هسته ای باشد و به بی ثباتی در منطقه دامن بزند ما نمی توانیم از آن حمایت کنیم. ایران باید دست از حمایت از تروریسم بردارد و زندانیان را آزاد کند. من این افتخار را داشتم که در برابر رهبران بیش از 50 کشور عرب صحبت کنم. در آنجا موافقت شد که همه جلوی تروریسم اسلامی بایستند. ما باید حامیان تروریسم را از خود برانیم و تمام کشورهایی که از القاعده و حزب الله و غیره حمایت می کنند.در سوریه به دنبال تنش‌زدایی و یافتن راهکاری سیاسی بر اساس خواست مردم این کشور هستیم.

ترامپ افزود: از اینکه سازمان ملل به دنبال اصلاح ساختار خود است خوشحالیم. ما متاسفیم که برخی کشورهایی که ناقض حقوق بشر هستند در شورای حقوق بشر این سازمان کرسی دارند. ما می خواهیم همه دنیا در آزادی زندگی کنند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تحریم‌های کوبا را لغو نکنیم. همینطور درمورد ونزوئلا نیز همین نظر را داریم. در این کشور یک حزب، در حال تحمیل عقیده خود به مردم است و کار به جایی رسیده است که مردم این کشور که زمانی در شکوفایی کامل بودند اکنون در فقر به سر می برند. ما می خواهیم مردم ونزوئلا دوباره آزادی و دموکراسی را به دست آورند. ما خواهان اعاده کامل آزادی های سیاسی در ونزوئلا هستیم. از کوبا تا ونزوئلا در هر کجا که سوسیالیسم یا کمونیسم ریشه دوانده به فاجعه منجر شده است.