رایزنی ترامپ و ماکرون در مورد برجام

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در خصوص برجام و راههای مهار فعالیت‌های ایران در منطقه که آن را ثبات زدا خواندند، گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» و «امانوئل ماکرون» رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه با یکدیگر درباره برجام و راههای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید روز سه‌شنبه (امروز) با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار گفت: «دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کرد».

این بیانیه می‌افزاید: «آنها درباره برجام و چگونگی مهار فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه تبادل نظر کردند».

کاخ سفید همچنین به دیگر بحث‌های رؤسای جمهور دو کشور آمریکا و فرانسه اشاره کرد و گفت: «آنها همچنین درباره چگونگی تسریع روند نابودی داعش و کمک به حل جنگ داخلی سوریه به شیوه‌ای سازگار با منافع امنیتی آمریکا و فرانسه بحث و گفت‌وگو کردند».

این بیانیه اینگونه ادامه می‌دهد: «دو رئیس‌جمهور همچنین درباره اینکه چگونه می توان به بهترین شکل در عین محافظت از محیط زیست، رشد اقتصادی هر دو کشور را ارتقا داد نیز بحث و گفت وگو  کردند».

در پایان این بیانیه آمده است: «ترامپ و ماکرون همچنین درباره راههای رسیدگی به رفتارهای خطرناک و ثبات‌زدای کره شمالی نیز بحث و گفت‌وگو کردند».