به گزارش واحد مرکزی خبر ، "علاء الدین بروجردی" عصر چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: افکار عمومی در ایران از اینکه انگلیس در کشورمان نباشد، خرسند خواهد شد.

بروجردی خاطرنشان کرد: واکنش ایران به اقدام انگلیس در بستن سفارت خود، یا هرگونه اقدام دیگر، قاطعانه، و بر پایه عرف دیپلماتیک خواهد بود.

وی تاکید کرد: این انگلیس بود که برای قطع روابط اقدام کرد، در حالی که دولت ایران تنها قصد داشت سطح روابط با این کشور را کاهش دهد، بنابراین دولت انگلیس مسئول پیامدهای این اقدام خود خواهد بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار داشت: در سال ۱۹۸۰ زمانی که شماری از تروریست ها به سفارت ایران در لندن حمله کردند، دولت انگلیس از سفارت ایران حفاظت و دفاع نکرد، و این مساله به شهادت شماری از دیپلمات های ایرانی منجر شد.

بروجردی خاطرنشان کرد: این در حالی است که پلیس ایران با حفاظت از سفارت انگلیس، و برای کنترل اوضاع تلاش کرد، و شماری از دانشجویان بازداشت شدند؛ به طوری که خود سفارت انگلیس از پلیس ایران تشکر کرد، اما دولت انگلیس عمدا از این رویداد خودجوش، ضد ایران سوء استفاده کرد.

وی به کشورهای اتحادیه اروپا توصیه کرد که از همراهی با انگلیس در نقشه ای که ضد ایران کشیده است، خودداری کنند، و روابط طبیعی خود را با ایران ادامه دهند.

"علاء الدین بروجردی" پیش بینی کرد که وزارت امور خارجه ایران به زودی به این تحرکات انگلیس واکنش نشان دهد، و در آن وقت موضع ایران به صورت آشکاری در قبال آن چه گذشت، اعلام خواهد شد.