دولت آمریکا و متحدانش؛ بزرگترین تهدید جهانی

پایگاه تحلیلی-خبری «گلوبال ریسرچ» در مطلبی با اشاره به اظهارت بی‌پایه و اساس رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران و برخی کشورهای دیگر در مجمع عمومی سازمان ملل با بیان واقعیتایی نوشت برخلاف اظهارات دونالد ترامپ ایران، کره‌شمالی و نزوئلا به شدت مخالف جنگ و در پی صلح و ثبات در جهان هستند.

 

«استفان لِندمن» نگارنده این مطلب با اشاره به این که سخنان دونالد ترامپ یادآور اظهارات جنگ‌طلبانه «جرج بوش» در سال 2002 است که به دلایلی که بعدا بی‌پایه‌بودن آنها ثابت شد ایران، کره‌‌شمالی و عراق را «محور شرارت» نامید افزود: دونالد ترامپ در آخر صف بلندبالای رئیس‌جمهورهای جنگ‌طلب آمریکاست، و نه رئیس‌جمهورصلح و ثبات آنگونه که ادعا می‌کنند.

 

وی در ادامه در خصوص ادعای دونالد ترامپ درباره نقش ایران، ونزوئلا، و کره‌شمالی در بی‌ثباتی و جنگ‌افروزی در جهان به فهرستی از واقعیتهای موجود و داده‌‌های غیرقابل انکار را با عنوان واقعیت (Fact) اشاره می‌کند تا دروغ‌پردازی رئیس‌جمهور آمریکا را نشان دهد.

 

واقعیت 1: ایران، کره‌شمالی و ونزوئلا کشورهای مستقلی هستند که نه تنها تهدیدی برای هیچ کشوری نیستند بلکه مخالف جنگ‌افزوی و در تلاش برای استقرار صلح و پایداری در جهان و مخالف عملکرد آمریکا و کشورهای عقب‌مانده متحد او در سطح جهان هستند.

 

واقعیت 2: هژمونی چالش‌ناپذیر جهانی آمریکا که اسرائیل و دیگر متحدان عقب‌مانده‌اش نیز از آن پشتیبانی می‌کنند بزرگترین تهدید برای بشر و مهمترین مسئله کنونی جهان است که دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل هیچ اشاره‌ای به آن نکرد.

 

واقعیت 3: راهبرد ژئوپلتییک آمریکا نیاز به دشمنهایی دارد تا نظامی‌گری و جنگ‌افروزی بی‌سابقه خود را توجیه کند اگر چنین دشمنانی وجود نداشته باشد دست به دشمن‌سازی می‌زند.