به گزارش فارس، ۱۱ دانشجویی که در پی تجمع و ورود به باغ قلهک توسط نیروی انتظامی بازداشت شده بودند، پس از ۲ روز بازداشت آزاد شدند.

براساس این گزارش، دانشجویان دانشگاه‌های تهران روز سه‌شنبه ۸ آذر در گرامیداشت اولین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری و در اعتراض به سیاست‌های خصمانه رژیم سلطنتی انگلیس در مقابل سفارت انگلیس و باغ قلهک تجمع کرده و در ادامه این دو محل دیپلماتیک را به تصرف خود در آوردند.

با توجه به حضور و برخورد شدید نیروی انتظامی و سعی برای خروج هرچه سریع‌تر دانشجویان از این ۲ محل، نهایتاً دانشجویان از سفارت انگلیس و باغ قلهک خارج شدند.

نیروی انتظامی در حین خروج دانشجویان از باغ قلهک اقدام به دستگیری ده‌ها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران کرد که این دانشجویان از شب سه‌شنبه در بازداشت به سر بردند و نهایتاً در ساعات پایانی شب گذشته آزاد شدند.

اسامی ۱۱ تن از این دانشجویان که اکثریت آنان از دانشگاه‌های علم‌و‌صنعت، صنعتی شریف و امام صادق(ع) هستند، به شرح ذیل است:

محمدرسول نجاتی، محمدحسین میرحسینی، محمدمهدی خزعلی، محمدرضا عاشوری، ایمان عبدالله‌زاده، محمد رضایی، محمد خانلوزاده، علیرضا صبوری، محمدعلی کارگر، امین اردکانی و داریوش اکبری.

براساس این گزارش، در تجمع روز سهشنبه دانشجویان مقابل سفارت انگلیس و باغ قلهک و درگیری با نیروی انتظامی، جمعی از دانشجویان نیز مصدوم شدهاند.