جنتی: خبرگان باید برای تقویت روحیه انقلابی و جهادی در بین جوانان قدم بردارد

آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری امروز 30 شهریور با حضور در حرم مطهر برای تجدید پیمان با آرمان های امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام خمینی(ره) مقام والایی در میان همه مردم و مسلمانان جهان دارند و هر وقت من آثار ایشان را مطالعه می‌کنم متأثر می‌شوم.

وی در ادامه افزود: در هر مقطعی کافر و منافق هست و به زمان کسی اختصاص ندارد، شاید در شکل ظاهری آن تغییر ایجاد شود اما این رشته ادامه خواهد داشت و از باب جر یا تطبیق آیات قرآن در هر زمان مخاطبین خاص خودش را دارد، درباره منافقان و کافران هم قرآن به تفصیل توضیح داده است و در این جا احتیاجی به توضیح ندارد.

وی به جمله مقام معظم رهبری در خصوص امام(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان همیشه با شجاعت کارها را پیش می‌بردند و از هیچ چیز هراسی به خود راه نمی‌دادند جرئتی که در امام بود، واقعا در گذشته و حال منحصر به خود ایشان بود.

آیت الله جنتی اظهار داشت: امروز کشوری مانند ایران وجود ندارد که راه استقلال خود را در پیش گرفته باشد بدون آن که توسلی به ابرقدرت‌ها داشته باشد همچنین جزء معدود کشورهایی است که سرنوشتش را خودش تعیین می‌کند و به رغم بدخواهان امروز ایران پس از سال‌ها از همیشه پایدارتر است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام(ره) مجاهد آفرین بود و مجاهدان بسیاری را تربیت کرد.

آیت‌الله جنتی به پیام امام(ره) به حجاج اشاره کرد و گفت: امام(ره) نسبت به جهاد هشیاری فراوانی داشتند و جهاد فی سبیل الله را در رأس تمام احکام و حافظ اصول می‌دانستند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با قرائت بخش‌هایی از پیام امام(ره) به حجاج اظهار کرد: اسلام به وسیله انقلاب اسلامی سرنوشت ملت ما را به دست خود داد و خداوند بر ما منت نهاد که در سایه این ملت و استقلال زندگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خبرگان باید بیشتر از گذشته در راه شکوفایی فطرت جوانان قدم بردارند و دست آنها را بگیرند و در این راه صدا و سیما هم با هماهنگی سایر بخش‌ها کتاب‌های امام خمینی(ره) را در بین جامعه گسترش دهد.

آیت الله جنتی در پایان رحلت آیت الله راستی کاشانی را تسلیت گفت.