تجاوز به ایران را قتلگاه متجاوزان می‌کنیم

سردار سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس اظهار کرد: فرارسیدن هفته دفاع مقدس، هفته دفاع همه جانبه ملت شریف ایران در برابر هجوم وحشیانه رژیم بعثی را به همه مردم هرمزگان و کشور و رزمندگان آن دوران تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: 28 سال از پایان جنگ گذشته است و ما هنوز از خوب و بد جنگ صحبت می‌کنیم و دفتر و تاریخ جنگ را باز نگه داشته و نبسته‌ایم. هشت سال جنگ حادثه‌ای تاریخی برای مردم کشورمان و دنیا بود. جنگ ما حادثه‌ای محلی نبود.

سرلشکر رشید خاطرنشان کرد: جنگ ما از جنگ در خاک ویتنام و کره و جنگ‌های قبل از خود مهمتر بود، چون شرایط ما و منطقه ویژه بود. حضرت امام با رهبر‌ی‌های خود قدرت‌های منطقه را به چالش کشید. امام از اسلام حرف می‌زد و با سخن خود جهان را تکان می‌داد، به همین دلیل هر دو ابر قدرت شرق و غرب از صدام دفاع کردند.

وی بیان داشت: از این زاویه اگر به جنگ نگاه کنیم، تمام ابرقدرت‌ها در مقابل ملت ایران ایستادند و از صدام حمایت کردند و این ملت بزرگ ایران اسلامی بود که در پایان جنگ فاتح میدان نبرد شد. باید به جوانان و فرزندان خود حقیقت جنگ را بگوییم. باید بگوییم که فرماندهان ارتش و سپاه انسان‌های بزرگی بودند که نقطه ساماندهی و رفع التهاب‌ها بودند. وقتی عملیات آغاز می‌شد زمین زیر پای رزمندگان اسلام به لرزه در می‌آمد. فرماندهان شهید و زنده ارتش و سپاه حماسه‌ساز بزرگی بودند که در معرکه جنگ از پشت بیسیم جان‌های دل کنده از دنیای خاکی بر می‌کنده و به ابدیت می‌سپاردند. فرماندهان و شهدای ما نسلی متخصص، آرمان خواه و بی ادعا بودند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) عنوان کرد: علت تکریم و بزرگداشت دفاع مقدس این است که دفاع همه جانبه ملت ایران ریشه در مقاومت و اسلام برای دست‌یابی به آرمان‌های بلند انقلاب دارد. امسال تلاقی سالگرد آغاز دفاع مقدس و دستاوردهای آن با عاشورای حسینی یادآور روحیه انقلابی و حسینی رزمندگان ماست.

سرلشکر رشید ادامه داد: امروز حذف صدام و حزب بعث عراق از صحنه سیاسی حاصل مقاومت جمهوری اسلامی ایران است که به استقرار دولتی مردمی در عراق منجر شده است. خداوند تبارک و تعالی نتیجه پایداری و مقاومت را نه در آخرت بلکه در همین دنیا نشان خواهد داد. امروز ظهور قدرت نیروهای حشد الشعبی در کنار نیروهای ارتش عراق و نیروهای مستشاری ایران برگرفته از نیروهای مقاومت ایران است. همانند این نیروهای مردمی در سوریه، یمن و سایر کشورها تشکیل شده تا بینی کشورهای سلطه به خاک مالیده شود. نقش برادر عزیزم سردار قاسم سلیمانی فرمانده استراتژیک ایرانی از بغداد تا فلسطین و یمن به معنای بارور شدن دستاوردهای اسلامی است.

وی افزود: امروز مقاومت در سرتاسر منطقه حاصل الگوی مقاومت رزمندگان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس است. آن‌ها از چفیه و دعا خواندن رزمندگان ما الگو می‌گیرند. این‌ها تحقق وعده الهی بود که با پیش بینی امام اتفاق افتاد. امروز روحیه و چهره با صلابت شهید بزرگوار حججی و بسیاری از شهدای دیگر در مقابل تکفیری‌ها یادآور دوران دفاع مقدس است. ملت ایران امثال حججی بسیار دارد که به دفاع از کشورمان خواهند پرداخت.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که امروز نیروهای قهرمان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران با بهره گیری از دکترین جنگی پیشرفته با شناورهای تندرو و موشک‌‌ها و بالگردها و در سراسر منطقه و به اعتراف آمریکایی‌ها، ابر قدرت خلیج فارس هستند.

سرلشکر رشید گفت: مهمترین عامل عظمت و شکوه دوران دفاع مقدس این است که با تکیه بر ایمان و فرهنگ مقاومت است که روح آن در همه جوانان ما ریشه دوانده است. استیصال کنونی دشمنان ما و نظام سلطه در ناتوانی آن‌ها ریشه در قدرت و توانمندی ما دارد. باید قدرت برآمده از ایثار شهدا را پاس بداریم.

وی خاطرنشان کرد: برجام حاصل تعهد و مسئولیت پذیری نظام مقدس ایران برای نشان دادن صلح خواهی و نشان دادن قدرت ایران است. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران راسخ‌تر از همیشه به دشمنان این پیام را یادآور می‌شوند که هر گونه اشتباه در محاسبه در مقابل ملت و نیروهای مسلح با پاسخی کوبنده همراه خواهد بود. پیام نیروهای مسلح این است که امنیت و ثبات را در منطقه برقرار کرده و در صورت تجاوز آنجا را قتلگاه متجاوزان می‌کنیم.