ادبیات روحانی در سازمان ملل انقلابی نبود

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل و توهین به ملت ایران، دلایل بیان این اظهارات را در چهار موضوع دانست و گفت: اولین موضوع به شخصیت خود این فرد بر می گردد. رفتار، اخلاق، خلق و خوی وی مثل خلق و خوی گانگسترها و کسانی که از انگلیس و اروپا رانده شدند، است. بنابراین شخصیت وی همین ادبیات را ایجاب می کند.

وی دومین دلیل این اظهارات بی ادبانه را فرافکنی در خصوص مسائل داخلی آمریکا ذکر کرد و افزود: دولت ترامپ یک دولت متزلزل و در حال فروپاشی است.از یک طرف با موضوع نژاد پرستی روبرو است و از طرف دیگر با بدهکاری هنگفت 500 تا 600 میلیارد دلاری دست و پنجه نرم می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا دوست دارد تا جنگی در جهان راه اندازی کند و از بحرانهای موجود فرار کند.

کریمی قدوسی تهدید جدی هسته ای کره شمالی را سومین دلیل بیان این نوع اظهارات ترامپ در سازمان ملل ذکر کرد و گفت: آمریکا در مقابل کره شمالی کم آورده و رئیس جمهور آمریکا مجبور است اظهارات این چنینی داشته باشد.

وی با اشاره به شکست های فاحش آمریکا در غرب آسیا، آنرا یکی دیگر از دلایل استفاده از این نوع ادبیات دانست و اظهار داشت: این شکست از زمان پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده و در حال حاضر نیروهای مقاومت به قدس شریف نزدیک شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: این چهار نکته دلیلی بر موضع سخیف ترامپ در سازمان ملل است.

کریمی قدوسی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا با عرف دیپلماتیک آشنایی ندارد، افزود: ترامپ یک تاجر بوده که یک دفعه رئیس جمهور شد و از مسائل سیاسی و بین المللی سر در نمی آورد.

وی با اشاره به اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: روحانی در چارچوب دپیلماتیک صحبت کرد اما می توانست با توجه به سخنان رئیس جمهور آمریکا، پاسخگویی بهتری داشته باشد ولی سعی کرد در چارچوب دیپلماتیک صحبت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: روحانی می توانست به چالش های موجود در آمریکا از جمله نگاه تبعیض نژادی، تهدیدهای کره شمالی و شکست های آمریکا در جهان را مطرح کند.

کریمی قدوسی با اشاره به مواضع هوشمندانه مقام معظم رهبری در قبال اظهارات ترامپ، گفت: انتظار این بود تا رئیس جمهور کشورمان خیلی صریح پاسخ ترامپ را می داد و ما دوست داشتیم مثل مقام معظم رهبری موضع بگیرد.

وی افزود: ادبیات روحانی در مقام ترامپ، ادبیات انقلابی نبود.