به گزارش فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص اوضاع سوریه و تحولات منطقه ای را در اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری های اسلامی تشریح کرد.

صالحی در این نشست که در مقر این سازمان در جده و با حضور تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان برگزار شد، با اشاره به شرایط حساس و پیچیده منطقه، بر ضرورت ایفای نقش فعال سازمان همکاری های اسلامی برای حل مشکلات جهان اسلام به ویژه مسئله فلسطین با توجه به ماهیت وجودی این سازمان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تحولات منطقه ای، بر حمایت از مطالبات و خواسته های مشروع ملت های منطقه تأکید کرد و در عین حال به استمرار سیاست مداخله جویانه نظام سلطه جهت تأثیرگذاری و منحرف ساختن مسیر تحولات هشدار داد.

صالحی با انتقاد از روند تعامل با بحران سوریه، مخالفت خود را با هر گونه اقدامی که زمینه مداخله خارجی در این کشور را فراهم کند اعلام کرد و حل و فصل مساله سوریه را در پرتو انجام گفتگوهای همه جانبه و اعطای فرصت در جهت انجام اصلاحات از سوی دولت این کشور دانست.

وزیر امور خارجه با تمجید از مواضع سوریه در حمایت از مقاومت علیه اهداف جاه طلبانه رژیم صهیونیستی، بر ضرورت انجام اصلاحات و مقابله با مداخله خارجی تأکید و ابراز امیدواری کرد که حکومت و مردم سوریه با انجام گفت و گوهای موثر و سازنده همچون گذشته در مسیر تقویت محور مقاومت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و توسعه و رفاه مردم و همچنین ایفای نقش در کمک به امنیت منطقه گام بردارند.