تعطیلی کارخانه ها غیر قابل تصور است/ برخی بعنوان جنایتکار اقتصادی باید محاکمه شوند

گروه سیاسی- سهیلا جلودارزاده نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با انتقاد از تعطیلی کارخانه ها در کشور گفت: سازمان تامین اجتماعی وظیفه ندارد در روند امر تولید و اشتغال اخلال ایجاد کند.

وی افزود: همه سازمانها و نهادهای مسئول در امر تولید و اشتغال باید هم افزایی داشته باشند تا وضعیت کارگران و کارخانه ها بهبود یابد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون کار و کارگر در مجلس اضافه کرد: برنامه ششم توسعه مصوبات خوبی برای بهبود وضعیت کارگران دارد که با عمل به برنامه شاهد رفع مشکلات کنونی خواهیم بود.

جلودارزاده با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی قانونمند است، گفت: این قانون توسط مجلس مصوب شده که برای کارگران قرارداد معین کار تعیین شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون 27 درصد حق بیمه کارگران باید توسط کارفرما و مابقی توسط دولت پرداخت شود، افزود: در قبال پرداخت این حق بیمه، سازمان تامین اجتماعی در قبال کارگران وظایفی بر عهده دارد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر حق بیمه به موقع پرداخت نشود موجب اخلال در روند کار می شود و متاسفانه شاهد هستیم بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی شود و همین بدهی ها موجب بروز برخی مشکلات شده است.

جلودارزاده به اشاره به برخی از تحمیل های بیمه ای به سازمان تامین اجتماعی در گذشته، افزود: بروز برخی مشکلات به ورشکستگی کارفرمایان منجر شد بطوریکه شاهد تعطیلی کارخانه ها بودیم و این تعطیلی به اندازه ای است که قابل تصور نیست.

وی گفت: مقصر تعطیلی این کارخانه ها سازمان اقتصادی کشور است که باعث وارد شدن ضرر و زیان به کارخانه ها شدند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید برخی افراد بعنوان جنایتکار اقتصادی باید محاکمه و مجازات شوند.