جزئیات دیدار نمایندگان اصفهان با محسنی اژه ای/ بررسی مشکلات مالباختگان موسسات مالی اعتباری

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه نمایندگان استان اصفهان بعدازظهر روز یکشنبه این هفته با حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه دیدار داشتند، گفت: در این جلسه حدود 10 نماینده دیدگاهها و نظرات خود را بیان کردند و سپس سخنگوی قوه نظرات خود را بیان داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه در خصوص مسائل قضایی استان اصفهان و موضوعات شهرستان مطرح شد، افزود: ضرورت رسیدگی به پرونده ها در اسرع وقت، جلوگیری از اطاله دادرسی، رفع مشکلات اداری و کمبود نیرو در بخش اداری و قضایی از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: نداشتن قاضی، دادیار و بازپرس به اندازه کافی در استان اصفهان و شهرستانها یکی از مشکلات اصلی قضایی در استان است که نمایندگان خواستار حل این مساله شدند. بعنوان مثال در حوزه انتخابیه فلاورجان از نظر کادر اداری، قاضی دادیار و بازپرس با کمبود نیرو مواجه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی اضافه کرد: همچنین مشکل موسسات مالی و اعتباری و بویژه تحصنی که مالباختگان در جلوی موسسات و اطراف قوه قضائیه دارند، یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

وی با تایکد بر ضرورت رفع مشکلات موسسات مالی اعتباری و دادن پول مردم، گفت: ما در این نشست از حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای خواستیم تا این قضیه را مدیریت کنند و با کمک دستگاه قضایی مشکلات مردم حل و فصل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اظهارات حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در این دیدار گفت: ایشان بر رفع مشکلات موجود تاکید کرد و یکی از راهکارهای لازم در این زمینه را تصویب بودجه لازم در مجلس برای تامین نیروهای اداری و قضایی و همچنین تامین ساختمانهای قوه دانست.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی تصریح  کرد: بنا به گفته سخنگوی قوه قضائیه از زمان الکترونیک شدن ابلاغیه ها و راه اندازی دفاتر قضایی مقداری از حجم ورود به دادگستری کاسته شده است.

وی گفت:یکی از برنامه های مجمع نمایندگان استان برگزاری جلسات با مسئولین استانی و همچنین مسئولین کشور از جمله وزرا، مقامات دولتی و مسئولین دستگاه قضایی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس دهم انسجام و اتحاد خوبی دارند و به همین دلیل اکثریت نمایندگان در همه جلسات حضور فعال دارند و بطوریکه از 20 نماینده استان تا کنون شاهد عدد حضور نمایندگان در جلسات به کمتر از 10 نرسیده است.