اصرار 100 نماینده بر طرح سوال از رئیس جمهور/ روحانی باید پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد

گروه سیاسی- جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با بیان اینکه نمایندگان مجلس بر طرح سوال از حسن روحانی رئیس جمهور اصرار دارند، گفت: سوال از رئیس جمهور منتفی نشده و همچنان در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

وی با اشاره به مقاومت هیئت رئیسه مجلس در برابر این طرح افزود: نمایندگان متقاضی طرح سوال از رئیس جمهور سه شنبه این هفته با هیئت رئیسه مجلس جلسه دارند تا تاکید کنند که رئیس جمهور باید با حضور در صحن مجلس پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محورهای سوال از رئیس جمهور تاکید کرد: یکی از اصلی ترین محور سوال از رئیس جمهور مشکلات موسسات مالی – اعتباری و ندادن پولهای مردم است که باعث اعتراضات مردم شده است.

کوچکی نژاد افزود: به رغم دادن وعده های آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر حل مشکلات این موسسات و رسیدن مردم به پول هایشان، اما هنوز مشکلات باقی است و مردم به سپرده های خود نرسیدند.

وی با بیان اینکه به دلیل مخالفت های هیئت رئیسه مجلس طرح مذکور در دستور کار صحن مجلس قرار نگرفته، اضافه کرد: طبق آئین نامه بعد از طرح سوال از سوی نمایندگان مجلس، نمایندگان رئیس جمهور باید با حضور در مجلس پاسخگوی سوالات نمایندگان مجلس باشند و اگر توضیحات آنها قانع ککنده نبود خود رئیس جمهور باید با حضور در صحن مجلس پاسخگوی نمایندگان باشد.

نماینده متقاضی طرح سوال از رئیس جمهور با اشاره به بی نتیجه بودن جلسات بین نمایندگان مجلس و نمایندگان رئیس جمهور تصریح کرد: نمایندگان امضاء کننده طرح سوال از رئیس جمهور اصرار دارند که رئیس جمهور باید در اسرع وقت با حضور در صحن مجلس پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.

کوچکی نژاد با بیا اضافه کرد: بیش از 100 نماینده همچنان بر حضور روحانی در صحن مجلس تاکید دارند و امضای آنها بر این طرح باقی است.

برای طرح سوال از رئیس جمهور امضای 74 نماینده نیاز است که طرح مذکور بیش از 100 امضا دارد.