فعالیتهای مرکز هسته ای کرج مخالف برجام نیست
 حجت الاسلام مجتبی ذوالنور درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای بررسی گزارش های پنجم و ششم وزارت امور خارجه از روند اجرای برجام، به بازدید صورت گرفته از مرکز تحقیقات هسته ای کرج اشاره کرد و اظهار داشت: هفته گذشته از مرکز هسته ای کرج بازدید کردیم؛ این مرکز در دو زمینه دارویی و کشاورزی با استفاده از فناوری هسته ای مشغول به فعالیت است.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی اقداماتی از قبیل آنالیز و شناخت بذر و تغییرات ژنتیکی در آن، تولید گونه های گیاهی و کشاورزی مقاوم انجام می شود و در حوزه پزشکی نیز، داروهای مورد نیاز صنعت پزشکی هسته ای در مرکز تحقیقاتی کرج صورت می گیرد؛ البته همزمان با تاسیسات کرج، رآکتور پنج مگاواتی تحقیقاتی امیرآباد شمالی هم در این زمینه فعال هستند و رادیو دارو تولید می کند.

رئیس کمیته هسته ای مجلس تاکید کرد: این فعالیت ها سر سوزنی در تناقض و تنافی با برجام نیست و ما چه برجام را امضا می کردیم و چه امضا نمی کردیم و چه در آن بمانیم و چه نمانیم این فعالیت ها با هیچ کدام از پادمان های هسته ای منافات ندارد.

ذوالنور تصریح کرد: در حال حاضر غنی سازی ما از جهت وزن محدودیتی ندارد؛ آنچه طبق برجام محدودیت دارد، میزان ذخیره سازی اورانیوم است که سقف آن ۳۰۰ کیلوگرم تعیین شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما تا سطح ۳.۶۷ درصد می توانیم غنی سازی اورانیوم داشته باشیم اما اگر برای تولید رادیودارو یا پیشران های هسته ای نیاز به اورانیوم داشته باشیم، می توانیم اقدام کنیم.

رئیس کمیته هسته ای مجلس خاطرنشان کرد: برنامه بازدید از راکتور پنج مگاواتی امیرآباد شمالی و تاسیسات هسته ای ساغند یزد و اصفهان نیز در دستور کار قرار دارد که برنامه آن تنظیم خواهد شد تا در نتیجه این بازدیدها گزارش شش ماهه سوم اجرای برجام نیز تهیه شود.