در مبارزه با فساد نباید هیچ خط قرمزی باشد

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: این روزها زمزمه‌هایی مبنی بر ایجاد نظام پارلمانی شنیده می‌شود؛ جمهوریت نظام با انتخاب ریاست جمهوری معنا می‌شود لذا نباید اجازه بدهیم که مردم ما از انتخاب مستقیم ریاست جمهوری محروم شوند.

وی افزود: دانشجویان که سرمایه‌های ملی و آینده‌سازان کشور هستند باید از فضای آزاد برای اظهار نظر و داشتن نشریات دانشجویی برخوردار باشند تا بتوانند پویایی خود را حفظ کنند، چراکه محدودیت در آزادی اندیشه و بیان ناقض فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر فعال بودن کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها است.

سلحشوری تصریح کرد: فساد همانطور که معاون اول ریاست جمهوری گفت سازمان‌یافته است که بنده درباره فساد سیستماتیک در گذشته نیز هشدار داده و اکنون نیز بر آن تأکید دارم که باید تمامی ارکان نظام به مبارزه با این پدیده برخیزند و در این مبارزه نباید هیچ خط قرمزی را لحاظ کرد و هر کسی که درگیر این فساد است باید توسط قوه قضاییه مورد پیگرد قرار گرفته و مجازات شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیان کرد: بی‌تفاوتی نسبت به خروج و مهاجرت نخبگان و زیانی که از آن حاصل می‌شود غیر قابل قبول است، چرا که سرمایه‌های واقعی یک کشور نیروی انسانی آن است و چه راحت این منابع به دلیل عدم به کارگیری و نبود مشوق‌های لازم کشور را ترک می‌کنند.

وی ادامه داد: اقلیت‌های مذهبی و زنان فقط برای حضور در پای صندوق‌های رأی نیستند؛ وظیفه دولت است که از افراد شایسته‌ای که در میان اقلیت‌های قومی و مذهبی و همچنین نیمی از جامعه که زنان هستند استفاده کند.

سلحشوری افزود: احترام و استفاده از توان مدیریتی این گروه‌های اجتماعی از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی است که ریاست جمهوری نیز بر آن تأکید دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در آستانه روز عصای سفید، دولت به اشتغال و به کارگیری معلولان و حقوق آنها توجه لازم را مبذول دارد.