فاطمه هاشمی: هاشمی رفسنجانی فرمانده صلح بود نه جنگ

 فاطمه هاشمی صبیه مرحوم هاشمی رفسنجانی عصر امروز در همایش ملی "آیت الله هاشمی و هشت سال دفاع مقدس" اظهار کرد: آقای هاشمی هموار می گفت که جنگ هشت ساله، مهم ترین رویداد در انقلاب بود و همه ما وظیفه داریم تا واقعیت های جنگ را به رشته تحریر درآوریم و نگران بود از اینکه این واقعیت ها مکتوب نشده است.  

وی افزود: آقای هاشمی در پی این بود که دفتری تاسیس و ستادی راه اندازی شود تا تمام اسناد جنگ، جمع آوری شود. آقای هاشمی از خشونت دوری می کرد و همیشه عنوان می کرد که من علاقه ای به ادامه جنگ ندارم؛ آقای هاشمی همواره به امام(ره) می گفت که اگر خودتان جنگ را تمام نکنید، معلوم نیست بعدها چه بشود.  

فاطمه هاشمی ادامه داد: آقای هاشمی فردی بود که در تمام مدت از جنگ بیزار بود و می خواست که مردم در صلح و صفا زندگی کنند؛ خانواده خود را در کنار مردم قرار داد؛ مادر من هر روز به بیمارستان ها سر می زد و با جانبازان و خانواده های مهاجرین جنگ ملاقات می کرد.  

وی در ادامه تصریح کرد: لازم است  بدانیم در هشت سال جنگ چه گذشت و چه کسانی چه کارهایی انجام دادند؛ از شهدا و خانواده شهدا گرفته تا جانبازان و دیگران؛ تا اجازه ندهیم چنین مشکلی بار دیگر برای کشور ایجاد شود. ما هنوز آثار این رویداد بزرگ را در جامعه خود می بینیم.   

فاطمه هاشمی در ادامه درباره این اظهار نظر که می گوید هاشمی فرمانده جنگ نبود گفت: بله آقای هاشمی فرمانده جنگ نبود؛ وی فرمانده صلح بود؛ هاشمی برای صلح به جبهه می رفت و با امام صحبت می کرد و در جلساتی که با فرماندهان می گذاشت در پی این بود که صلح را به مردم ایران تقدیم کند.