تعیین تکلیف هفت تحقیق و تفحص در کمیسیونهای تخصصی مجلس

به گزارش خبرنگار افکارنیوز هفت تحقیق و تفحص در دستور کار کمیسیونهای تخصصی مجلس قرار دارد که امروز سه شنبه تعیین تکلیف می شوند.

این در حالی است که بنا به گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس که هفته گذشته در صحن مجلس قرائت شد، از 400 مورد تحقیق و تفحص انجام شده در طول 9 دوره مجلس گذشته، تنها 26 مورد به نتیجه رسیده که پرونده آنها برای رسیدگی به قوه  قضائیه ارسال شده است.

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران که از سوی حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان مطرح شده در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.

تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)، تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان ملی استاندارد ایران و تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات ایران نیز در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد.

کمیسیون عمران مجلس نیز تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه کشور و تحقیق و تفحص از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را تعیین تکلیف خواهد کرد.

همچنین تحقیق و تفحص از نحوه اجرای بند «ی» تبصره(2) قانون بودجه سال 1394 کل کشور و بند «هـ» تبصره(1) قانون بودجه سال 1395 کل کشور درخصوص توزیع قیر رایگان با حضور مسؤولان وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور و دیوان محاسبات کل کشور در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار دارد.