واکنش ایران به اظهارات آ‌مانو مبنی بر ابهام داشتن بند "T" برجام

حسن لاسجردی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره اظهارات آ‌مانو مبنی بر ابهام داشتن بند "T" برجام اظهار کرد: در قراردادهای بین المللی مانند برجام از عبارات و کلماتی استفاده می‌شود که قابل تفسیر هستند و به نظر می‌رسد در این قرارداد دقت نظرهای لازم به عمل آمده و بر اساس اعلام هیئت مذاکره کنندگان کمترین سوء تعبیری در قرارداد برجام وجود ندارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد اظهار نظر اخیر آمانو به دلیل اقدامات آمریکا در ماه‌های گذشته مانند سفر هیئت دولت این کشور به وین و فشارهایی که دولت آمریکا در گزارش‌ها مبنی بر انحراف ایران و پایبند نبودن جمهوری اسلامی به برجام است.

لاسجردی تصریح کرد: هدف آ‌مانو از این اظهارنظر پیدا کردن راه فرار است تا بتواند با توجه به فشارهای آمریکا و گزارش‌های معنادار دولت ایالات متحده توازنی بین خواسته‌های آمریکا و ایران برقرار کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برجام قابلیت مذاکره مجدد دارد و یا خیر، بیان کرد: در قرارداد برجام ساز و کارهایی گنجانده شده که نشان دهنده آن است که برجام قابل مذاکره مجدد نیست و با توجه به این که نمایندگان کشورهای 1+5 در کلیه مذاکرات این عهدنامه حضور داشته‌اند آمریکا نمی‌تواند ادعا کند که چون دولت قبلی این کشور در امضای عهدنامه برجام دخیل بوده پس دولت جدید می‌تواند خلاف تعهد این کشور عمل کند.