#من_یک_سپاهی_ام / پاسخی به عربده کشی های ترامپ

گروه سیاسی- هفته گذشته دیدار محمد جواد ظریف و سردار جعفری یکی ازجذابترین اخباری بود که شنیده شد، به خصوص آنکه وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی پس از این دیدار اعلام کرد که " همه ایرانی‌ها سپاهی هستند" توئیتی که مورد حمایت همه ایرانی ها قرار گرفت و پس از سخنان گستاخانه رئیس جمهور آمریکا با هشتک من یک سپاهی ام  اتحاد ملت در مقابل هر نوع زورگویی در مقابل دشمنان و حمایت از نهاد انقلابی سپاه پاسداران را نشان داد.

به گزارش افکارنیوز، این روزها شبکه های اجتماعی همچون توئیتر و اینستاگرام و تلگرام بیش از هر زمان دیگری وفاق ملت ایران را به جهان نشان داده و بسیاری از کاربران کشورمان پس از قرار دادن هشتک من یک سپاهی ام ، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را در صفحات خود قرار داده و به شدت نسبت به خلیج فارس و سخنان گستاخانه ترامپ واکنش نشان دادند.

این هشتک و این وحدت این پیام را به کاخ سفید و سردمداران آمریکا داد که دونالد ترامپ بر خلاف ادعاهایی که دارد ذره ای از جغرافیا سر در نمی آورد زیرا بر اساس اسناد تاریخی نام خلیج فارس همواره خلیج فارس بوده و هیچگاه خلیج عربی نبوده است.

اگر چه آمریکایی ها در طول سالیان گذشته و به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط روسای جمهور خود هر نوع اهانتی می توانستند به ملت ایران روا داشته اند اما هر بار که ادبیات سردمداران مستکبر ایالات متحده علیه ایران تندتر شده، وحدت و وفاق ملی در کشورمان طنین انداخته است.

هر چند در قضیه توافق هسته ای دشمن به دنبال ایجاد اختلاف میان ایرانی ها بود و با خط موافقان برجام و مخالفان سعی در خط کشی و ایجاد شکاف و گسل در میان ملت بود اما رهبری معظم انقلاب اسلامی هوشمندانه عنوان کردند که برجام ه فتح الفتوح بود و نه مذاکره کنندگان خائن.

هر چند که برخی اصلاح طلبان پس از برجام اینگونه القا کردند که تنها ما بودیم که می توانستیم با دنیا مذاکره کنیم اما مواضع ضد آمریکایی ظریف و در آغوش گرفتن سردار جعفری حتی خشم عده ای که می خواستند از هر فضایی به نفع باند و جریان خود سود ببرند را درآورد.

هر چند که انتقادات بسیاری از مواضع رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در طول چند سال گذشته وجود دارد اما هر زمان روحانی و ظریف و دیگر دولتمردان مواضعی انقلابی و محکم در برابر دشمن داشته اند مورد حمایت ملت قرار گرفته اند.

ظریف همچنین توئیتی منتشر کرد و نوشت: ایرانی‌ها، پسرها و دخترها، مردان و زنان سپاهی هستند و قاطعانه در کنار افرادی ایستاده‌اند که از ما و منطقه در مقابل ترور و خشونت دفاع می‌کنند.

همچنین روحانی نیز در دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: " سپاه نه‌تنها محبوب مردم ایران، بلکه محبوب مردم عراق، کردها، لبنان و سوریه هم هست"

به دنبال وحدت ایجاد شده در بین مسئولان، مردم ایران از هر سلیقه‌ای هم دو سه روزی است یکدل شده‌اند. رصد فضای مجازی به وضوح این موضوع را نشان می‌دهد. ایران در این دو سه روز در صدر بحث‌های توئیتری است. هشتگ‌های IRGC (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) و JCPOA (برجام) جزو 10 ترند برتر توئیتر هستند. 

ایرانی ها این روزها نشان دادند با هر فکر و عقیده و سلیقه ای در مقابل دشمن یکپارچه و یکدل هستند و به همین دلیل است که این ملت را نسبت به دیگر ملت ها متمایز می کند، تعصب بر خاک و دین تعصبی با سابقه طولانی در میان ایرانی هاست و هر کسی همچون ترامپ بخواهد علیه ملت سخن پراکنی کند سیلی محکمی خواهد خورد.